Behandling af Junckers bøgetræ gulv komponent 1 eller 2 lak? Gør det selv eller tilbud.

Hej Alle,

Vi har netop fået 2 tilbud på at få slæbet vores gulv ned:

Tilbud 1:Gulvslibning + 3x normal lakering (mat hvid).= 14K
Tilbud 2:Gulvslibning + Gulv cover (?) + 1x 2 komponents lakering = 21k

Vi har 2 børn, og vil gerne have at vores gulv kan holde til en del, hvilken løsning ville i vælge?

Jeg har også tænkt på eventuelt at lakere gulvet selv, og så blot få dem til at slibe det ned. Er det noget i vil anbefale en nybegynder?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Nybergynderen

Du kan spare rigtig mange penge ved at gøre det selv, det er ikke særligt svært. Det handler mere om at holde øje med at fjerne ALT lak, og gøre gulvet lige når du sliber. Hvis dit gulv ikke er ujævt i forvejen, så har du heldet med dig.

Du kan læse min instruktion, som jeg skrev tidligere til en anden bruger i forumet. Håber det gavner!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi plejer også at fjerne fejelisterne forsigtigt, sådan at de ikke knækker. Det er langt nemmere at trænge ind under panelerne når de ikke er der. Hvis du er rigtig heldig, så er der et fint mellemrum mellem gulvet og panelerne sådan at du ikke skal tænke på om du skader dine paneler.

Hvis dit projekt har gået lidt i stå, og du har udskudt det til en bedre god gang. Så anbefaler jeg helt klart at du lejer en båndmaskine og en kantsliber. Gerne en båndmaskine fra Bona og en kantisliber fra Elan. Det er faktisk det helt essentielle værktøj som du behøver. For gode slibematerialer, kan du ringe til tiptop/slibematerialer og se hvordan at de kan hjælpe dig bedst muligt.

Husk på at der er flere forskellige slibebånd-skiver med højere og lavere grit. Alt afhængigt af dit gulvs tilstand, skal du vurdere hvor skarpe dine slibebånd-skiver skal være til opgaven. F.eks. Lad vær med at tro at du kan fjerne riser med 80'er-grit når du har fjernet lak med 20'er-grit.

Når du skal gå i gang starter du med båndmaskinen, og sliber diagonalt langs brædderne, og overlapper den ene brædde til den næste. Dette gør du med det groveste slibebånd, ind til at du har fjernet alt overfladebehandling. Når du har gjort det, så tager du kantsliberen og gør det samme i kanterne.

Til sidst tager du dit sløveste slibebånd og slibeskive og gør det samme med både båndmaskine og kantsliber. Du vil til sidst ende med at have hjørner i rummert som er uslebet, men som du sagtens kan rive af med et rivejern.

Lakkere dit gulv med en malerrulle og stang til. Først med grundlak, ind til at der tørre ca. 4 timer - Dernæst med en toplak (6 timer).

Det skulle være det - Jeg håber at det er til brug for dig. Hvis ikke om noget andet, så kan du besøge min hjemmeside, og læse lidt nærmere om faget.

[Admin: Reklamelink fjernet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis