Nyt betongulv, dug under fugtspærre

Hejsa

Jeg har fået støbt et betongulv, med gulvvarme, af en murer.
Der går lang tid, før der skal lægges topgulv ovenpå (et halvt års tid, antageligvis) så jeg har lagt en plasticdug og nogle tæppefliser på, midlertidigt.
Jeg kan se, at der er dug på undersiden af plastic'en. Spørgsmåletver, om jeg skal fjerne tæpper og plast ig lade det tørre mere ud?
Jeg lod det være,  helt bart, i en måned, før jeg lagde plastdug og åbnede for gulvvarmen.

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da den omvendte verden. Normalt lægger man plastdug ud for at sørge for tilstrækkelig fugt til en ordentlig gennemhærdning, og så fjernes plasten efter ca. 4 uger for at muliggøre en god udtørring.
Nu er problemet med for hurtig udtørring størst i varme perioder, så skaden er ikke så stor, men vil du have tørret ud, så væk med plasten (dampspærren).

Søren O
Ja, det var forkert, det skal gøres som SørenO skriver.
Man dækker den NYE beton med plastic for at holde på vandet, -det er vandet, der gør at betonen hærdner.
Men det går nok alligevel, det er jo nok ikke et højhus du bygger.

Venlig hilsen
Knud
Haha.. det kører😃
Altså, under en gulvbelægning,  på betongulv udlægges der vel en fugtspærre? Det var den tanke jeg havde, da jeg lagde min ud, i hvert fald..
Plastdug for at forhindre udtørring, er det ikke kun anvendt i varme perioder?
Jeg må hive det hele af (det er heldigvis kun 5 kvm) og lade det tørre ordentligt så??

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er helt ok at lægge fugtspærre over beton når det er helt tørret op.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis