400V i gruppetavle

Er der mon en elektriker, der kan fortælle mig om det er muligt, at trække 400V ud af denne tavle, hvis jeg får trukket en ekstra fase fra måleren?
Jeg vil gerne have monteret en induktionskogeplade, som jo kræver noget mere end det der er.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har kun 1 fase ind i den tavle. (2 ledere ind i bunden af hpf)

 

Hvis der er en ekstra fase ved måleren, så måske. Du skal muligvis betale et yderligere tilslutningsbidrag til dit elselskab.
Er vi i en lejlighed?
Hvis der er en ekstra fase er det uproblematisk at få fremført den. Ville frygte der kun var en fase frem til måleren. Må være den mindste elinstallation man kan få😅
Du skal desuden have en ekstra gruppen i tavlen og trukket et kabel til køkkenet - medmindre der er trukket en 4/5 leder. Kan se nogle ubrugte løse ender.
Henrikndk skrev den 28-10-2021 15:48:08

 Ja, det er derfor jeg spørger om det er muligt, at trække en ekstra fase ind fra måleren til HPF?

 Ahh, det er svært at svare på når vi ikke kan se din måler. Så må svaret være ja, der er plads i din tavle til 2 faser mere.


 

Annonce
Bemærk i øvrigt at den nuværende tavle er hjemmelavet.

Der er brugt tavlemateriel som man kun finder i lavpris byggemarkeder.

Elektronikteknikeren
jenshøj skrev den 28-10-2021 16:01:36

Hvis der er en ekstra fase ved måleren, så måske. Du skal muligvis betale et yderligere tilslutningsbidrag til dit elselskab.
Er vi i en lejlighed?

 Ja, det er en lejlighed. Hvordan kan jeg finde ud af om der er en ekstra fase? Kan elselskabet oplyse det?

Prøv at smide et billede af måler, samt området omkring.

Nogle gange kan man komme med et kvalificeret bud ud fra tilgangskabler og målertype

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 29-10-2021 08:36:50

Prøv at smide et billede af måler, samt området omkring.

Nogle gange kan man komme med et kvalificeret bud ud fra tilgangskabler og målertype

 Det finder jeg ud af.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis