Hej LDS'ere. Long-time lurker her... Men indtil videre har jeg jo fundet alle svarene begravet i tråde
Jeg har gået og brygget på en carport + skur her i løbet af sommeren og efteråret, og det skal siges at jeg aldrig har bygget noget før, så alting er for første gang (og tager lidt tid). Nu til sagen: jeg er kommet til, at der skal tænkes noget lys ind. Jeg har lige knapt sat en lampe op før, så jeg kommer til at skulle betale mig fra nogle timer fra en elektriker - men er pt på et lidt stramt budget, så bliver nødt til i det mindste at trække noget kabel og forberede så meget som muligt inden, så der ikke skal betales for alt for mange timer.
Plan:
Strøm kommer fra eksisterende kabel fra kælderen som pt går til en lampe. Denne fjernes og ledningen bringes til et samlepunkt.
Fra samlepunktet er der 3 grene.
- En gren er et LED-bånd langs gelænder, hvor der bare skal sættes en skumringssensor på. Så jeg tænker bare trække ledning til det rigtige sted og koble LED-bånd og sensor på?
- Den anden gren er skur, hvor der skal være en kontakt + 1-2 udtag og 2 lamper. Jeg tænker ledning fra samlepunkt til kontakt og udtag, derefter kontakt -> LED armatur 1 -> LED armatur 2?
- Den tredje er carport, hvor der skal være 3 lamper, 1 bevægelsessensor og 1 kontakt (samme fysiske sted som den anden kontakt). Jeg tænker samler -> LED armatur 1 -> 2 -> 3 -> kontakt + ledning fra 1,2,3 til sensor og ledning fra sensor til kontakt?
Fortæl mig gerne hvor slemt det står til. Og som sagt er planen ikke at jeg skal pille for meget i tingene, bare rolig. Tanken var at trække 5x1,5 rundt til det hele, bare for at holde det simpelt.
Tegning indsat, som jeg ikke ved om giver nogen form for mening.
Mvh.
Emil, som er igang med et hovedspring ud i GDS.
Hej LDS'ere. Long-time lurker her... Men indtil...
Vis hele indlægget