Dampbremse opbygning af let ydervæg

Hej

Jeg søger links eller anbefalinger til opbygning af ydervæg til et sommerhus. Jeg vil gerne have en opbygning med dampbremse og træfiberisolering så nedenfor er mit hjemmetegnede forslag til ydervæg

Fra venstre (ude-side), mod højre (inderside)

9 mm fibercement beklædning
2x25 mm krydsforskalling
12 mm asfaltimprægneret træfiberplade
195 mm regel og tilsvarende træfiberisolering
2 mm Dampbremse
50 mm forskalling og tilsvarende træfiberisolering
15 mm gips eller tilsvarende brandhæmmende plade
22 mm profilbrædder / træ

Sommerhuset bliver opvarmet og ventileret hele året.
Der bliver skrevet meget om dampbremse både for og imod men det er svært at finde konstruktionseksempler.

På forhånd tak for hjælpen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes da konstruktionen lyder fornuftig.. jeg ville selv gøre noget tilsvarende, nok bare med en banevare som vindspærre, men jeg ved nok bare ikke bedre 🙂
Har du link til din tænkte danpbremse? Og hvilke overvejelser har du gjort dig for/imod? Jeg kender kun Wurth DB2, mener jeg den hedder. Den var fin ar arbejde med, men jeg aner jo reelt ikke om min konstruktion efterfølgende er sund 😃

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Eneste overvejelse er at den inderste isolering bør være fleksible måtter så det er nemt at trække installationer i det lag, hvilket vel er hele pointen i at lave lidt isolering bagved dampspærre. 

Ask
Jeg har tænkt mig at montere en dampbremse der hedder öko natur - https://www.isocell.com/de-de/produkte/produkt/oeko-natur
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også