Hjælp til at koble loftlampe

Hej Lav-det-selv Forum. Jeg står i en lille knibe i forbindelse med ophæng af loftlampe i min entré. Jeg har sådan nogenlunde styr på hvordan at koble til lamper, og har gjort det før, men denne vil bare ikke samarbejde. Der hænger et lampeudtag på væggen, højt op mot loftet, hvor der er fire koblinger. Jeg har forsøgt alle sammen, men ingen af dem giver noget lys. Der er forøvrigt nogle gamle kabler i to af dem, hvor jeg ikke ved hvad de bruges til eller om de overhovedet er i funktion. Der er kun et udtag og en bryder der kan passe, så jeg kan ikke forstå andet en at det skal være de rigtige. Er det nogen der umiddelbart kan se hvad der er galt, eller hvordan de to (rød og blå) kabler skal kobles til dette udtag?

Mvh,
BenedicteR.

Mvh BenedicteR.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der burde ikke være nogen tvivl. Prøv de 2 små skruer i de nederste 2 klemmer. Den til venstre hedder N. Der skal blå ledning tilsluttes. Rød tilsluttes i klemmen til højre. 

Søren O
Søren O skrev den 26-10-2021 15:16:39

Der burde ikke være nogen tvivl. Prøv de 2 små skruer i de nederste 2 klemmer. Den til venstre hedder N. Der skal blå ledning tilsluttes. Rød tilsluttes i klemmen til højre.
Hej Søren, og tak for svar. Jeg gav det et forsøg, og koblingen gav lys med det samme. Igen, mange tak🙏🏽

Mvh BenedicteR.
Velkommen på lds.
Der er nogen der stirrer sig blind på at el er så indviklet at de ikke kan finde ud af det. Ved at kigge lidt objektiv på det så løses mange ting.
For en anden gangs skyld.
De 2 øverste klemmer er der ikke nogen ledninger i, så de er ikke aktive og kan ikke bruges til noget.
 Så er der 2 tilbage og du har 2 ledninger Woila det virker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis