Vindfang og carport af drivhus

Hej allesammen

Vi vil gerne have lavet et vindfang og en carport.

Mit spørgsmål er, kan man bruge skelettet fra et driv hus og så beklæde fibertræbrædder på ydersiden og indersiden (gips i vindfanget), carporten kommer til at sidde fast i huset, rundt om det ene hjørne, det skal lige siges at jeg spørger fordi det helst skal bygges i ikke brændbare materialer.

Håber nogen kan hjælpe mig.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger hel af hvilke type drivhus det drejer sig om, er det et standard hobby aluminiums drivhus, så vil jeg ikke mene det dur til formålet.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg synes det lyder ret håbløst at bruge et drivhusskelet til det formål: især når der ikke skal være glas i. Man kan købe galv stållægter som kan beklædes med de oplyste materialer. hvilket tag påtænkes.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Planen er termotag, for at få noget lys igennem, jeg har fået at vide at trapez skulle være noget skrammel.
Stållægter med beklædning på begge sider er super stærkt. meget stærkere end et drivhus. jeg ser jo for mig et større hobbydrivhus. Har du det brugt? For fra nyt bliver det da alt for dyrt. Termotag er vel ikke ubrændbart.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nej jeg har ikke et brugt, jeg så det bare som en nem sætte op løsning 😊 jeg troede faktisk at termotag bare ville smelte, men det kan være jeg tænker på det forkerte tag, det er sådan et med kanaler i, jeg prøver lige at tjekke de der lægter.

Ville de der lægter kunne bruges som hjørne stolper, hvis jeg satte dem sammen 2 og 2 med beklædning imellem, eller virker det kun hvis det er en side, og tak for input.
Kunne du ikke beskrive dit projekt lidt nærmere? jeg har simpelt hen ikke fantasi til at se at det er nemt at sætte et ( det er vel 20-30m2 du skal ha) Drivhusskellet op for at beklæde det med fibertræ og gips. Ja du kan bruge stål lægter som var de af træ. Er det ok at taget bare smelter ned? Har du en bygningstilladelse til byggeriet?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej igen, nej jeg har ikke byggetilladelse, jeg prøver lige at få materialer på plads først😊.

Jeg har ladet mig fortælle at det er ok at tag smelter, bare det ikke kan flamme.

Min plan var et drivhus til carport, tror det er droppet efter det i skriver, så et væghængt smallere drivhus som vindfang, som så skulle beklædes.
Og så et stykke halvtag på ca. 2 meter imellem de to, så der er tørvejr ind i huset.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis