Vindfang og carport af drivhus

Hej allesammen

Vi vil gerne have lavet et vindfang og en carport.

Mit spørgsmål er, kan man bruge skelettet fra et driv hus og så beklæde fibertræbrædder på ydersiden og indersiden (gips i vindfanget), carporten kommer til at sidde fast i huset, rundt om det ene hjørne, det skal lige siges at jeg spørger fordi det helst skal bygges i ikke brændbare materialer.

Håber nogen kan hjælpe mig.
Hej allesammen Vi vil gerne have lavet et... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor skal bygningen være lavet ikke-brandbare materialer?
Hvis det er fordi den skal opføres i skel, er det tilstrækkeligt med "branddrøje" materialer. Jeg har ikke lige læst op på de præcise regler, men der er (lovligt) opført masser af carporte o.l. i træ ved skel. Der er blot nogle krav til tykkelse osv.
Så vidt jeg husker er kravet i visse situationer BD60, dvs. konstruktionen skal kunne holde ilden ude i 60 minutter. I andre tilfælde er det nok med en BD30-konstruktion. Der stilles normalt ikke krav om at den "aldrig nogen sinde" kan brænde.
De nærmere regler fremgår af vejledningen til bygningsreglementet.

Palle Dam
Det er pga, noget stråtækt ovre hos naboen, jeg talte med en dame fra kommunen, men det kan da være jeg skal vride den forklaring lidt mere, det kan være det bare var et standard svar jeg fik, tak for det, det ville da da godt nok være noget nemmere/billigere 😊
Du kan få en enkelt carport i galv stål inc klare kanalplader for ca 10000kr Og så er skelettet beregnet til det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Prøv at læse denne vejledning:
https://bygningsreglementet.dk/Tekniske-bestemmelser/05/Vejledninger/Generel_Brand/Sekundear-bebyggelse/Placering-af-sekund%C3%A6r-bebyggelse.

Der står en del om hvordan man skal forholde sig hvis man har en stråtækt bygning på egen grund. Desuden er der krav til afstande til skel og mellem bygninger på egne grund afhængig af hvilken brandklasse disse har. Men jeg kan ikke umiddelbart finde noget om at nabobygningens materiale har betydning for hvad du må bygge på din egen grund. Du skal overholde de samme regler uanset hvad der er på nabogrunden. Det vil også give god mening, for der kunne jo  en dag sagtens komme en anden anvendelse af nabogrunden. Her det så naboen, der skal overholde det samme regelsæt på sin side af skel uanset hvad du har bygget. En bygning med stråtag skal være 10 m fra skel - hvis taget er brandsikret kan man nøjes med 5 m. Hvis disse regler ikke er overholdt (f.eks. fordi huset er ældre end reglerne), så er det naboens problem - ikke dit. Det er i hvert fald sådan jeg læser reglerne. Jeg kan SAGTENS tage fejl.
Så du må få kommunedamen til at forklarer, hvad det er for en bestemmelse i bygningsreglementet hun henviser til.
Når det er sagt, tror jeg du kommer langt med en BD60-væg. Desuden skal væggen vistnok være i tæt forbindelse med taget. 

Palle Dam
Jeg prøver at dykke ned i det, mange tak for hjælpen for denne gang, det kan være jeg vender frygteligt tilbage. 😊
DV skrev den 27-10-2021 15:43:27

Jeg prøver at dykke ned i det, mange tak for hjælpen for denne gang, det kan være jeg vender frygteligt tilbage. 😊

Hvad sagde kommunedamen så?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også