Støbe "trekant" til skur

Hej,

Jeg har et skur med gulv hævet godt 15-20 cm over niveau. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at støbe en lille bakke (skrå vinkel/trekant, kald det hvad du vil), så det er nemmere at komme ind med tunge maskiner. Soklen på skuret og underlaget udenfor er begge lavet af beton. Jeg tænker at bore nogle huller og sætte plugs og skruer i, for at der er noget at hæfte til. Det skal kun holde i godt 1 år, og det behøver IKKE være pænt.
Jeg har absolut ingen erfaring med beton og støbning og jeg synes det er lidt en jungle at finde rundt i. Derfor søger jeg nu jeres hjælp til hvad jeg skal bruge.
Jeg forestiller mig at betonen skal være af en fast konsistens, så jeg kan forme det. At lave en støbeform bliver for omfattende. Betonen skal kunne holde til vind og vejr og omkring 200 kg (jeg ved ikke om det har noget at sige). Til sidst, hvis det er en valgmulighed, må det gerne være ru, så man ikke glider på den, men det er absolut ikke et krav.

Kan nogen fortælle mig præcist hvilke produkter jeg skal købe (og også gerne hvorfor disse produkter/Hvad man skal kigge efter) her tænker jeg især hvilken beton, men også andre redskaber?
Kan i også afsløre jeres fremgangsmåde og blandingsforhold?
og har i et skud på hvor længe sådan noget skal tørre?

På forhånd tusind tak :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville køre hen til smeden og få ham til at lave en rampe af dørkplade. Een meter lang med påsvejset “næse” til at lægge på spkkelkanten. Bredden bestemmer du.
Køb et par sække med støbemix og en sæk cement i jem og fusk.

Rør det sammen tørt i en balje, en skovlfuld cement og 4 støbemix.

Tilsæt vand, og afstem det efter at konsistens forbliver som fugtig jord, således at det kan formes.

Nu kan du så begynde at udlægge det med skovl og glatte det med murerske.

Til sidst strør du sand på toppen, evt. noget af det tilbageværende fra støvemixen, frasorteret sten, således at overfladen forbliver ru.

Dæk over med plast, for at sikre mod hurtigt udtørring.

Fjern plasten efter et par dage.

Det er en god idé at lave udstødningen på et lag stampet grus, så du graver lige munden af og stamper grus ned i renden, så du har stabilt underlag at støbe på. Du kan stampe gruset med en mukkert og træklods når opgaven ikke er større.

Elektronikteknikeren
Hvis det kun er et år, hvorfor så ikke bare lave en rampe i træ, så skal du ikke bruge tid på at banke den op igen senere. Det er ingen problem at få til at holde til 200kg og det skal nok holde til vind og vejr i den tid.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Lav rampen i noget støbe krydsfiner, det kan klare en del tæsk, og er forholdsvist vandbestandigt, i hvert faldet nok til at holde over et år.
Lav 3-4 kiler, så de ligger med max 30cm mellem, samt siderne, og så skru en plade fast i kilerne, så har du din rampe, og laver du den i 18mm kan klare du køre en pallevogn med 2T op over.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis