Pizzaovn og overdækning?

Hej.

Jeg påtænker at købe sådan en passe her:
http://www.vedugnar.se/vulcano

men vil gerne integrere den i en overdækning med tagpap (det jo sæson for overdækket pizzaovns projekter).

Jeg ville evt. forlænge skorstene og føre dem i gennem taget.
Kan man det? hvordan ville i gøre? altså hvordan ville snittet i skorstenen se ud?
Jeg er bekymret for om skorstenen har et krav ift afstand. og hvordan man ville løse det flottest.

Her er et billede af det foreløbige:

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får nogle udfordringer. Skorstenen skal have en metalinddækning på 30-40 cm og forlænges med gnistfang, modsat risikerer du at brænde taget af. Der bliver også et issue med skorstensfejer.
Frisk skrev den 26-10-2021 09:18:06
 Der bliver også et issue med skorstensfejer.

De fleste skorstensfejere er ligeglade med havepejse/pizzaovne og deslige - for de er ikke anmeldt på husets BBR (de får ikke betaling for at feje dem) - derimod kan der være noget ift ens husforsikring (som nok vil bede dig rådføre dig med skorstensfejeren...).

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Da det er en træfyret ovn ville jeg være mere bekymret for skorstenshøjden og omgivelserne. Røggener og brandfare.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Oppe i blokhus Gateway er der et hus med trætag og en åben grill inde i hytten det er bare en tragt med et hul op i gennem taget. Det står i en skovkant og lidt derfra er der en brændefyret bageovn også i skovkanten uden gnistfang.
Så jeg ville ta det lidt med et gran salt med gnistfanget. Det er jo også tilladt med åbne bålfade mm. Men hvis du vil forlænge skorstenen ville jeg be en smed om at bukke et firkant rør i noget varmefast plade som passer til ovn/grill. Hvad er det for tag der er på overdækningen. Der skal self overholdes afstand til brændbart som ved en brænde ovn.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Blokhus Gateway​​​  Det er et street view så man kan dreje billedet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kovas, manden skriver i starten paptag. Derfor er nedfaldne gnister et issue. 
Ok jeg havde ikke set det var paptag, men jeg mener stadig ikke at det er mere brændbart end det trætag jeg så i Blokhus. Og han kan sille den udenfor lige ved siden af. Hvad er afstandskravet så?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nu kan det jo være at han bor i et område, hvor der skal tages mere hensyn end i Blokhus Gateway.
Naboen har måske stråtag?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Men det er jo bare spekulationer. Trådstarter spørger til en forlængelse af skorstenen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis