Udendørslampe vil ikke virke

Hej
Jeg har en udendørslampe som ikke vil virke, der er strøm i ledningerne, men er de koblet rigtigt sammen? 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
stik tungen ned i fatning og se om det kilder, et måleapparat kan også benyttes.
Hvis negativ ny pære.
Det kan være bundfjederen i fatningen der ikke kan få kontakt til bunden af lyskildens fatning.
Sluk strømmen og brug en tynd skruetrækker til at "løfte" flappen lidt. Det skal gøres forsigtigt og gerne af flere gange, for metallet kan knække og sker det hedder det en ny fatning   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Har du husket at dobbelttjekke med måleapparat at der faktisk er strøm i ledningen?

Fritidsfisker med egen båd, som elsker nye oplevelser. Jeg arbejder desuden hos https://www.havhokeren.dk

Der er strøm i ledningerne som skrevet, og ny pære er også sat i

PinkHenrik det vil jeg prøve tak 👍
Så bliver du nød til at skille lampen ad, så du kan se om ledninger/fatning har det godt.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ja okay, og ledningerne sidder også som de skal på billederne?
Ja hvis ellers de er afisolerede og skruet fast i mufferne, så er det ikke der problemet er.
Du skrev jo tidligere at der er strøm i ledningerne...
Pil lampen af og prøv at sætte en stump ledning med en stikprop fast på lampens ledninger og test den i et stikkontakt.
Ellers må du i gang med at skille lampen ad.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tag en indendørslampe med stikprop med ud til stedet. Hold de to ledninger (blå og sort tror jeg) på stikproppens kobberpinde. Hvis lampen tænder er der ok strøm og spænding og fejlen ligger i lampe/fatning. Hvis ikke, check at indendørslampen står i tændt. 

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis