Vindbræt ved gavl med fladt tag

Hej,

Jeg skal montere vindbræt på vores hus med fladt tag mellem spærerne.

Hvad gør jeg ved gavlene? - det er sat nogle brædder op, men de er på indersiden af gavlen og går helt op til taget.

Venlig hilsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo ganske fine vindbrædder. Men de tillader ikke ventilation under tagfladen i det lille rum der er til næste spær. Så jeg ville lave et par huller øverst med 40-60 mm hulsav. Så kan der komme lidt luft ind til udluftning af det lille rum. Husk 50 mm afstand op til tagfladen, og ligeledes god ventilation ved spærene der går den anden vej. Det skal dog være noget større og i begge sider

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-10-2021 23:47:03

Det er jo ganske fine vindbrædder. Men de tillader ikke ventilation under tagfladen i det lille rum der er til næste spær. Så jeg ville lave et par huller øverst med 40-60 mm hulsav. Så kan der komme lidt luft ind til udluftning af det lille rum. Husk 50 mm afstand op til tagfladen, og ligeledes god ventilation ved spærene der går den anden vej. Det skal dog være noget større og i begge sider

 Tak for input :)

Det var også umiddelbart min tanke. Men skal vindbræderne ikke flugte med ydersiden af muren, således at isoleringen ligger ovenpå muren?

Det ville jo være det optimale der var jeg ikke opmærksom. Den der er sat på holder så mest enden af forskalling.  
Så de må nok tages væk og erstattes af en lægte til at holde forskalling. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis