Beskyttelse af hjørner i døråbning (fuldspartlet åbning uden dør)

Hej alle.

Hvad er kutymen, når man skal fuldspartle en døråbning, hvor der ikke er en dør eller dørkarm? Skal hjørnerne beskyttes med hjørneprofiler af plastik eller metal? Ham fra Bauhaus anbefalede sådan en plastikprofil, der er udformet på samme måde, som hjørneprofiler i metal ( https://www.bauhaus.dk/knauf-hjorneprofil-wet-stick-3050-mm ). Men den er vel ikke så stærk, skulle man komme til at ramme hjørnet?

Jeg kan forestille mig, at metal var en bedre løsning, den er bare noget besværligee at sætte op, fordi profilerne skal fastgøres med skruer. Så hvad er kutymen? Hvad ville i gøre?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De vil gerne sælge de selvklæbende i plast fordi de tjener mere på dem.
Jeg bruger altid dem i stål. Fastgørelse med hvad som helst der kan klæbe imod underlaget, har selv ofte brugt acrylfuge. Skruer er unødvendige.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 24-10-2021 22:45:43

De vil gerne sælge de selvklæbende i plast fordi de tjener mere på dem.
Jeg bruger altid dem i stål. Fastgørelse med hvad som helst der kan klæbe imod underlaget, har selv ofte brugt acrylfuge. Skruer er unødvendige.

/BOFH

Fantastisk, tak. Tænkte også det var underligt, at de ville anbefale dem i plastik.

Til dem der i fremtiden skulle støde ind i dette indlæg. Jeg købte i stedet for sådan nogle helt almindelige hjørneprofiler i galvaniseret stål til halv pris af dem i plastik.

De fungerer virkelig godt og sidder godt fast, men de kan ikke klippes til. De skal saves til med en god metalsav - det siger min erfaring mig nu i hvert fald.

Hold jer væk fra plastik til dobbelt så meget i pris.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også