Installation komfur

skal installere nyt komfur og har et gammelt stik på væggen (se billede). Hvordan skal ledningen fra det nye komfur installeres (se billede). Tænker selvfølgelig at farverne “bare” skal passe sammen men hvad med den sorte ledning med den hvide streg på stikket og den grå ledning på kablet ?
skal installere nyt komfur og har et gammelt stik... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bent Andersen: 
Den komfur diagram som jeg har vist kan ikke køre 3 faset. Så det er på ingen måde mode hos elektrikere. Hvad installation der er har ingen indflydelse på fabrikantens måde at lave det på.
Men det er indlysende at når der er 4 kogezoner så er det ikke muligt at lave det på 3 faser på den måde så der er nogenlunde lige belastning.
Er der ovn i samme komfur så er det noget helt andet 2 faser til kogeplade og den sidste til ovn.
Enig trådstarter bør lægge et billede op af tilslutnings diagram, og jeg håber ikke han allerede har lukket røg ud af elektronikken 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Bent Andersen skrev den 25-10-2021 12:28:13

Forvirringen kommer nok af ordvalget. For mig er et komfur ovn plus plader. Du taler åbenbart kun om plader.

 Det er ikke kun dig, der er forvirret. Jeg definerer også et komfur som kogeplader og ovn, men det er der ikke alle, der gør. "Vi har lige købt et nyt komfur, som viser sig at være en kogeplade", hvor højre og venstre side er forsynet af hver sin fase og nul. I Belgien kan du se et komfur tilkoblet fase og nul. Det giver en pæn stor gruppesikring.


fase
Jeg taler ikke "kun om" men om muligheder for fejl fortolkning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis