Malen af karm på badeværelse

Hej LDS

jeg er ved renovere badeværelset i min lille 2 1/2 værelses. I forbindelse med dette vil jeg gerne have malet vindueskarm da denne har tager skade af vandstænk og er begyndt at skalle ret dybt flere steder. Kan man bare male det over, eller skal der slibes maling ned? Der er lige lagt nye gummifuger, så vil være lidt træt af at skulle skrabe for meget.

kan I hjælpe?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste vil være at slibe den ned til træ, og så male forfra. Så igang med at skifte fugen også, så får du det bedste resultat.

 

Tak for info. Kan man, som en start, blot male det over med noget maling for at undgå det bliver værre? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, men det er det man i min verden kalder "monkey shine" eller makværk.
At smide gode penge efter dårlige. Gør dig selv den tjeneste at gøre det ordentligt første gang. Træet tager ikke ret meget ekstra skade hvis der går en uge eller to mere, før du får det lavet.

Et citat fra en kolega: De midlertidige løsninger har det med at blive til permanente løsninger.

 

Du kan godt slibe træet uden at slibe på fugen. Når det skallet af vil du kunne se fordybninger i din nye maling. Og der vil være løse maleflager som hurtigt vil falde af sammen med den nye maling. hvis du blot maler over så har du endnu mere maling der skal slibes af om " et par måneder "
Der hvor der ikke er afskallet, skal den oprindelig maling også slibes så der bliver er overflade som den nye maling kan hænge ved. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jeg er gået over til at bruge lister af plastik i badeværelser.

i starten tænker jeg at det var ærgeligt at man flere steder er gået bort fra ægte trælister.
de fåes efter hånden i ‘massonit’ og også i nogle modeler i rent plast.

da jeg for et par år tilbage var ved at lave dørgerigter (lister) i hele huset valgte jeg naturligvis dem i masivtræ de billige i ‘massonit’ er noget møg og tåler knap nok en opvredet karklud.
jeg valgte dog på inderside  af badeværelse at montere den udgave som er i massiv plast - og her må jeg indrømme at det er perfekt til formålet - aldrig mere skallet mallig.

jeg vil tro det er både nemmere og billigere at skifte dine få meter liste rundt om vinduet frem for at renovere
mener jeg købte dem i jem&fix, men fåes sikkert også andre steder
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også