For lidt plads til en skiftenøgle mellem vaske og skab

Hej folkens.

Jeg har desværre en sæbedispenser ved vores køkkenvask, der er gået i stykker og som jeg skal skifte.
Det er dog en gåde for mig, hvilket værktøj jeg skal have fat i for at kunne få afmonteret den under bordpladen.
Hvis der havde været masser af plads kunne det bare gøres med en skiftenøgle/svensknøgle eller rørtang, men som I kan se på billederne er der ikke plads til det.

Nogen der har en idé om hvordan jeg kan få afmonteret den gamle og få monteret en ny?
Skal jeg virkelig til at have løftet hele bordpladen af?

Vh.Søren
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være der hvor man skal gøre sig udi at være værktøjs mager.
Jeg ville nok finde et stykke fladjern, bukke enden 90 grader og skære det rigtige stykke ud så det passer til møtrik. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Måske du kan holde møtrikken med fingrene, og så dreje selve sæbedispenseren oppefra. (kræver måske en hjælper)

Ellers kunne en hanefodsnøgle være et bud,  men det er jo nok en lidt dyr løsning, medmindre du kan låne dig frem.


Vi prøver igen, i morgen --
Muligvis kan du holde møtrikken med din papegøjetang langs vasken og ikke vinkelret på, som på billedet. Når du har fat i møtrikken, så få en anden til at dreje den del, som sidder over bordpladen. På den måde skal du ikke bruge plads til at dreje tangen. Så snart den er løsnet, kan du skrue den af med fingerne.

Rørnøgler kan fåes til en billig penge.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hanefodsnøgle.....
Havde jeg aldrig hørt om :)

Jeg tror at det er det bedste bud.
Jeg kan ikke komme til med en papegøjetang langs med bordpladen.
 
Har med skydelære haft mulighed for at måle at der skal bruge en nøgle på 33 mm.
Synes bare slet ikke kan jeg finde hanefodsnøgler så store.... Suk 
Annonce
Synes heller ikke jeg kan finde en rørnøgle med dette mål (den skal jo også være hul hele vejen indeni for ikke at komme i karambolage med det rør, der afslutter sæbedispenseren, der rager ret lang ned under bordpladen)
kovas skrev den 23-10-2021 12:30:56

Rørnøgler kan fåes til en billig penge.
Det vil være et billigere tiltag.

Rørnøgle

 


Vi prøver igen, i morgen --
Kunne du ikke bukke en 32mm fastnøgle. Måske skal der varmes på den, men det burde være muligt.

Bare kald mig BBB 
Dumt spørgsmål i forhold til en Rørnøgle.
Når der står, at det er en 30 x 32 mm, betyder det så, at det er 30 mm i den ene ende og 32 i den anden?

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis