Papiruld isolering ovenpå dampspærre

Hej alle sammen

Jeg vil høre hvad jeres mening er om det nedenstående løsning som jeg fik lavet i vores hus:
Der er blevet skiftet isolering på loftet og der er blevet blæst papiruld ind i stedet for den gamle almindelige rockwool batts. Men fordi der ikke var noget under de gamle batts, kunne man jo have risikeret at ved en udskiftning af loftbrædder i beboelsen, falder det hele nye papiruld ned fra loftet, derfor lagte tømreren en dampspærre folie under papiruld isolering. Det ser sådan ud:

Mine spørgsmål:
1. er det i orden sådan? Man kan læse at der ikke længere nødvendigt med dampspærre ved papiruld - men hvad kunne man jo have lavet ellers for at undgå at isoleringen falder ned?

2. nu skal jeg renovere vores gamle badeværelse hvor der skal monteres nye loftbrædder som loftbeklædning. Skal der sættes en anden dampspærre op lige over de nye brædder (det vil sige mellem brædderne og lægterne - det betyder så at der bliver to lag af dampspærre) eller er det nok med den der som allerede ligger der under papiruld?

På forhånd tak!
Andras
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en udmærket løsning, og et godt ræsonnement af tømrer. Det siges at man ikke behøver dampspærre, men det bliver ikke dårligere med dampspærre tværtimod.
Ved ny loft over badeværelse skal du ikke have en dampspærre mere. Men du skal måske have det tætnet bedre med muren o.s.v. Det kan man ikke se her på billedet

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis