Skære eller knække

Jeg skal til at skære badeværelsesfliser, og er kommet i tvivl om hvilket værktøj jeg skal bruge. Knække dem eller skære med vådsliber?
Fliserne er 10x600x600 mm.
Nogle der vil dele erfaringer inden jeg køber. Budgettet er 500,- til 1000,-  
Vh Mads 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fliserne er sikkert hårde, så en vådsliber vil være nr. 1. Om du kan få en vådsliber til 1000 kr. er en anden sag. Læg de hele fliser først og lej en vådsliber til at skære de "skæve" fliser.

fase
Hejsa
Efter at have lavet mine to første badeværelser så vil jeg da lige give mit besyv med.
Overordnet set fik jeg de mest skarpe snit med en manuel fliseskærer (knækker). Ja, det kræver lidt mere øvelse med hårde gulvfliser. Det går MEGER hurtigere hvis man knækker og oftest er snittet gemt af fuge mm.
Ulempen ved den manuelle knækker er, at den kan ikke bruges hvis man fx skal fjerne en cm eller lign fra flisen.
Jeg ville som tidligere nævnt tage alle de hele fliser først og så leje udstyret til sidst. Jeg bruger selv vinkelsliber til de snit jeg ikke kan knække - her er det bedst med en diamantklinge med ubrudt skær. Til runde huller kan billigt købe et kopbor til vinkelsliber i Harald Nyborg.
Bjørn  
Super. Tak for svar. Jeg knækker dem og lejer evt maskine til det sidste 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis