minigraver og motorbør op/ned af trappe

Hejsa

Jeg skal have nedgrabet en trampolin. Da der er meget jord og da det skal forgå bagerst på vores rimelig dybe grund vil jeg leje en minigraver og en motorbør til at hjælpe med arbejdet.

Mit problem er dog om jeg kan få dem op på grunden, den er nemlig hævet fra vejen så det hele starter med en relativt høj trappe. Der er en rampe på trappen som normalt bruges til barnevogne, men det her er jo en noget anden vægtklasse. Jeg kan godt understøtte den yderligere men er også nervøs for at den jo fx bliver ret glat hvis det regner.

Der kan selvfølgelig lejes køreramper sammen med det andet udstyr, men dem de har er slet ikke lange nok til trappen.

Hvad er den gode løsning?


Ask
Hejsa Jeg skal have nedgrabet en trampolin. Da... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis trappen ikke kan holde /svært at vurdere på billedet evt hvor porøs eller solid jorden under er) så en Kranvogn fra Falck. Eller måske fløjet ind med en helikopter - de der store med 2 rotatorere på, Chinook hedder de vist.

Aner ikke hvad det koster.

Men jeg ville også forsøge at køre op som det ser ud nu, hvis det ikke holder skal du nok opdage det ;)

Zigzag skrev den 28-10-2021 01:35:56

Men jeg ville også forsøge at køre op som det ser ud nu, hvis det ikke holder skal du nok opdage det ;)

 Men sørg for at der ikke går nogen bag køretøjerne under transporten 🤬


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det gik lige at få dem op. Den største udfordring var motorbøren der skulle op og ned af trappen med læs. Det gik at kører den baglæns ned men der føltes godt nok lidt usikkert når man stod på den

vi fik dog problemer sidst på dagen, det regnede og på det tidspunkt var der blevet komprimeret tilpas meget mudder i motorbørens bælter at man nærmest ikke kunne få den op ad trappen fordi det blev for glat mod stene (det hjalp næppe at der var en del ler i den jord vi gravede ud) 


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis