Funktion af 4-polet Automat-sikring Preben-K 2 22-10-2021 10:19 Er her en el-nørd der kan forklare hvordan en termosikring måler den strøm der aktiverer den.?Måles strømmen individuelt i hver fase.?Eller måles den samlet i nul-lederen? 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
karl smart 2276 2600/2700 22-10-2021 10:21 Måles i hver fase Mvh S.H. Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Steensen 2647 8700 22-10-2021 14:26 Hver enkelt fase, og det plejer at være bi-metal der er er "måleren"
Søren O 7971 7000 22-10-2021 15:59 Velkommen på LDSHvis de 3 faser belastes ens, er der ingen strøm (amp) i nulledningen. Søren O
ev elmand 30536 7480 22-10-2021 18:50 Strømmen føres igennem nogle ledninger der er viklet omkring et stykke bimetal. (En plade sammensat af 2 typer metaller med forskellig udvidelses kvotient). Det bevirker at en opvarmning der sker i ledningerne påvirker de 2 metaller på en måde så de udvider sig forskellig. og så medfører det en udbøjning. . De 3 bimetaller sidder på en lille bro så hver enkelt af dem påvirker kontakten så den slår fra Det er så tykkelse på ledning og størrelse på bimetal der afgør om det kan holde til 10 - 13 eller 16 Amp for at blive i almindelig husholdnings strøm. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
karl smart 2276 2600/2700 22-10-2021 20:58 Korrekt , men der er også en kortslutnings udløser indbygget i en automatsikring , Mvh S.H. Tillid er godt men kontrol er bedre.......