Hjælp til Gulvvarme - intet flow

Hejsa

Jeg rroede egentlig selv jeg car ved at have forstået min gulvvarme.. og så åbenbart ikke alligevel..
Jeg hhar, i dag, monteret flowmålere, for at kunne indregulere min gulvvarme.
Men flowmålerne viser, blot at der intet flow er🤣
Kan I, hjælpe med at, gennemskue, hvad der kan være galt?

Jeg har lige skyllet alle kredse igennem, for at udelukke det var relateret til luft..
Pumpen står på 3 (fast tryk)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ifølge. Grundfoss, har pumpen ikke sat sig, hvis jeg kan mærke og høre forskel,  når jeg skifter tryk på den.. det kan jeg. Så den del er, umiddelbart, udelukket..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

der jo nok flow da jeg kan se der er temperatur tab/forbrug, og det har du nok også selv konstateret.
flowmåler fåes så vidt jeg husker til forskellige intervaller. måske er flow så lavt i hver kreds at der ikke er nok til at måle flowet med den type/model du har ?
har du prøvet at lukke alle kredse og kun have 1 kreds åben - kn være at du så kan se flowet.

Tak.
Jeg har faktisk  forsøgt mig, med kun 1 kreds åben.. det havde ingen effekt på flowmåleren.
Jeg har set temperaturtabet.. jeg kan ikke gennemskue, om der reelt pumpes vand rundt, eller det blot forsøges skubbet rundt?
Jeg har en synlig samling i rummet på en af kredsene.. jeg prøver at holde den åben, som den eneste.. og mærke på røret, om lidt🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Inden ovenstående testes..  er lige en status:
Fremløbet, lige efter pumpen, er ca  35 grader pt.  Den eneste åbne kreds føles langt koldere (Jeg har intet termometer) Der kører altså ikke 35 grader varmt vand ind i den..

Kan man risikere, at pumpen kører, men der er en art blindgyde, så den bare skubber og skubber, men vandet ikke kører rundt?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Kan jeg mon teste, ved at montere haveslange for enden af på retur-foedeleren (den nnederste), lukke alle kredse, og se om jeg kan skubbe vand gennem en slukket pumpe, ud for enden af det øverste fordelerrør?
(Kan man skubbe vand gennem slukket pumpe?)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Nu er det ikke sådan at du har fået lukket en af de manuelle afspærings ventiler ved pumpen tilfældigvis?

 

Jeg synes ikke rigtig der er nogen..
Altså jeg kan lukke inden fremløbet, og efter retur. Men de er begge fuldt åbne..
Jeg er sgu lidt opgivende.. og meget tæt på at ringe efter hjælp🙂🤣 (det er nok hjulpet på vej af, at familien snart efterspørger at slippe for sutsko 🙂)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Den røde plastik "dims" under 20°C termometeret på retur ledningen, er det ikke en afspærings ventil?

 

Jo, den er til trykregulering, tror jeg nok.. den er næsten helt åben..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

nu ved jeg ikke så meget om hvordan dine flow målere virker, men mine kan man dreje på så flow åbnes/lukkes og på den måde regulere hver kreds.. dine er drejer op så de er åbne for flow ik ?
nok et dumt spørgsmål, men bliver nød til at spørge da du intet flow har, selv hvis kun en kreds er åbnet og pumpen køre maks

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis