Spartel - Filt

Jeg har revet tapet ned på mine vægge, det ser ud til at der er noget beton som det nederste lag, Jeg vil gerne fuldspartle væggene, men vil gerne ende med en helt glat slut resultat

Jeg er ikke så vild med teksturen på filt/væv, men kan forstår at det er med for at forstærke væggene, så mine spørgsmåle er:

- Kan man sætte filt op først, og spartle over?
- Kunne man spartle en gang, sæt filt op, også spartle over igen for at få det helt glat til sidst?
- Hvis jeg ikke sætter filt op, og hvis jeg en dag skulle sætte en hylde op eller noget, er jeg bang for at der bare falder et stor styk puds ud?
- Hos flügger, blev jeg anbefalet et produkt der hedder beton sealer, skulle jeg komme det på hele væggen først?
- Tapetet kom af uden problemer, der sidder stadigvæk lidt brunlig papir på nogle steder, muligvis med lim, jeg har ikke skulle brug tapetopløser overhovedet.. skal jeg bare vaske væggene ned med sæbe vand, evt. med en børst? Skraberen eller slibe?
- Hvilket produkt vil i brug på de større huller som man kan se på billederne.. Pollyfiller Husrep? Eller en pose Flügger Filler eller ‘repa filler’?
- https://youtu.be/8G0i0mjijX8 - kunne jeg brug dette net som han bruger i denne video? Eller virker det kun med cement?


Ser det ud til at man bare kan gå igang med at spartle ovenpå denne væg?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din væg er pudset, den kan du sagtens spartle oven på, du behøver ikke noget filt. Dine afskaldninger ser lidt store ud så måske du skulle købe en pose mørtel og blande med lidt cement og pudse det op, inde du spartler.
Jeg ville dog interessere mig lidt for hvorfor tapetet sad så løst fast, er der fugt i væggene?
Og til dit spørgsmål om beton sealer så er det en slags lak som du bestemt ikke skal putte på pudsen, så bliver det ihvertfald først svært at spartle den bagefter.
 
Ellers enig med perhans. Du skal fuldspartle og slibe den glat men de store områder skal flyde ud først med mørtel eller gipspuds

Især ved de hjørner der er ødelagt sætter du efter de er fyldt ud en hjørneprofil til gips på. Så har du et lige hjørne at spartle på. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også