Bøvl med varmen i sommerhuset

Mit sommerhus har gulvvarme i halvdelen af underetagen. Det kører på 4 forskellige kredsløb - bad, bryggers, køkken og gang. I stuen (som ligger efter gangen) er der en radiator i hver ende.

Selve gulvvarmen er etableret engang i midt 90’erne, men fyret og anlægget er af nyere dato, vel omkring 10 år gammelt. Fyret bliver serviceret en gang årligt, senest i starten af året. Der er olie på fyret.

Da jeg kom herned, var der ikke liv i gulvvarmen på badeværet. Fyret kører fint, men sagde sådan en “pfffffttttt”-lyd med mellemrum. Jeg skiftede batterier i den der dims, der sidder på væggen i rummene med gulvvarme, og så kom der varme på badeværelset.

Jeg bemærkede at gulvet i gangen også var koldt, så jeg tænkte at det var smart at skifte batteri i alle dimserne. Det har så ikke virket i gangen.

Yderligere er den ene radiator i stuen kold som is. Den anden virker fint. Alle radiatorer i alle andre rum og på overetagen virker fint. Jeg aner ikke hvordan man lufter den slags radiatorer ud - der sidder ikke sådan en skruedims på dem.

Jeg ringer efter VVS-manden i morgen tidlig. Men er der nogen der har bud på hvad fa’en der er galt? Har den blå dut, på termostaten for gangen noget at sige (se billede)?
Mit sommerhus har gulvvarme i halvdelen af... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og hernede laver man bare bytte-bytte købmand  
Og man betaler med (sønder)jyske dollars     .
mojn do

fase
S. Fabrin skrev den 22-10-2021 11:47:59

Og hernede laver man bare bytte-bytte købmand  
Og man betaler med (sønder)jyske dollars     .
mojn do

 Præcis  

Det praktiske er, at jeg til dagligt bor i Århus, og dér kan man jo købe nærmest hvad som helst for et par kasser øl fra Tyskland. Naturalier går man aldrig galt med  
Jeg prøver igen, 
Når den blå top viser sig oppe så betyder det at der kaldes,/ åbnes for varme til den kreds.
Du vil opleve de andre toppe oppe efterhånden som det bliver koldere. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis