Hvilken lyskilde??? LED

Hej med jer! Nu har jeg ledt i timevis, jeg KAN simpelthen ikke finde den rigtige, og orker ikke helt bestille hjem, og så have købt noget lignede lidt, men ikke passer. Har 4 i bad, 2 i entre, jeg kan af (indviklede grunde) ikke rigtig spørge elektriker/entreprenør, og jeg har heller ikke en gammel emballage. Der står intet nogen steder andet en "LED" indvendig på skjoldet. Jeg har haft den sorte dåse ude, der står ikke noget på den, og jeg kunne ikke rigtig få "omformeren" fri til at jeg kan se på den. Nogen idéer?



12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er den type lamper hvor man ikke kan udskifte lyskilde. Det er hele lampen som skal skiftes. Alternativ købe en tilsvarende og udskifte den del der sidder efter stikket.
Du kan tage lampen ned var at dreje på de 2 skruer der sidder tilbage. Det er skruer med vinger på og de skal drejes meget tilbage før vinger klapper ind og lampen kan tages ned. Ofte er det sådan at den ikek kan drejes mere tilbage ned netop til det punkt.
Så kan du måske få en type betegnelse.
Jeg har køb noget tilsvarende hos DETLED.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 20-10-2021 11:38:51

Det er den type lamper hvor man ikke kan udskifte lyskilde. Det er hele lampen som skal skiftes. Alternativ købe en tilsvarende og udskifte den del der sidder efter stikket.
Du kan tage lampen ned var at dreje på de 2 skruer der sidder tilbage. Det er skruer med vinger på og de skal drejes meget tilbage før vinger klapper ind og lampen kan tages ned. Ofte er det sådan at den ikek kan drejes mere tilbage ned netop til det punkt.
Så kan du måske få en type betegnelse.
Jeg har køb noget tilsvarende hos DETLED.

 Ja, det frygtede jeg også, men jeg gider jo ikke skifte begge, og jeg kunne ikke lige umiddelbart få omformer osv. fri ovenover gipsen (SÅ handy er jeg heller, at jeg turde flå for meget i det). Der står intet på den sorte boks, men ja måske det står på selve omformeren, det kan være jeg skal forsøge mig igen.... Om jeg skal give 150kr for ny lyskilde eller 500kr for et helt nyt sæt overlever jeg nok, det er mere monteringen (tilslutningen osv.) jeg er nervøs over.

lyhne1 skrev den 20-10-2021 12:15:26

Er det ikke denne?Lyskikde
Måske kan butikken be-/afkræfte🙂

 Jeg har haft kigget på den. Men den indbygningsboks den passer til, er slet ikke den samme som min. Jeg kan derudover ikke skille min mere ad end på billedet, dvs få den hvide front af.

Den der er link til ser ud til at passe,
Nogle af lowprofile spots ligner din. Men der findes mange andre.
Du kan få boksen ned som jeg beskrev. Først skrue de 2 skruer og så rov i den. Den kan være sat fast med fjeder klemmer og / eller skruer. Kan du mærke det er fjeder klemmer så træk den lidt ned og hold på fjedre ellers har du 1 eller 2 blå negle. Og ja jeg taler af erfaring. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 20-10-2021 23:18:44

Den der er link til ser ud til at passe,
Nogle af lowprofile spots ligner din. Men der findes mange andre.
Du kan få boksen ned som jeg beskrev. Først skrue de 2 skruer og så rov i den. Den kan være sat fast med fjeder klemmer og / eller skruer. Kan du mærke det er fjeder klemmer så træk den lidt ned og hold på fjedre ellers har du 1 eller 2 blå negle. Og ja jeg taler af erfaring. 

 tager den ned igen i morgen og ser om jeg kan få omformeren ned også uden at smadre det hele.

Omformer er måske ikke så let at få ned. Den skal drejes ud igennem hullet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ser ud til jeg kun mangler at finde den præcis rigtige. Ingen chancer for jeg får den længere ud, der er ikke mere kabel at trække ud

Du ser nu NVC 6,5 W dem har jeg set hos billigvvs


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 21-10-2021 12:47:55

Du ser nu NVC 6,5 W dem har jeg set hos billigvvs

 Ja, nu starter google-skills. Til at starte med læser jeg, at AO har eneforhandling, og at varen er udgået af sortiment. God start  

https://ao.dk/downlight-sunset-led-65w-hvid-4242267186
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis