Kan (og må man evt. selv?) Skifte denne stikkontakt?

Godmorgen

Jeg har denne stikkontakt, som jeg ville høre, om man kan skifte ud med en nyere?
Der er indmuret dåse I træ bagved.

Der er ført faste rør frem, så et træk af jordleder vil være relativt enkelt.(Jeg er klar over dén del er autorisationskrævende)
Jeg er blot nysgerrig efter, om man kan genbruge dåsen og montere en nyere stikkontakt, evt. Med jord, (hvilken, model kan mon passe? eller dåsen også skal skiftes?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dåsen skal skiftes.
Du kan beholde trædåsen, men der skal bruges afbryderskruer til at sætte stikkontakten fast med. Hvis du er igang med at restaurere væggen, hvor dåsen sidder, skifter du selvfølgelig dåsen. Du kan bruge en standard stikkontakt. Du vælger så en ramme, som dækker.

fase
Og selv om det er faste rør så kan det være noget besværligt at føre jordleder frem. Er man sikker på aktiv jordleder i lampested er det ret enkelt. Men du må sætte en stikkontakt i uden jordben.
Er det i murstensvæg så pas på med ikke at have for lange afbryder skruer. Møder de cement når de er igennem træet, så skrues gevind over i træet og man har ikke ret mange chancer for at det kan fastgøres let. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak i to🙂 jeg vidste I havde svar på rede hånd👍

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis