Hul til spot før eller efter spartling og filt?

Hejsa.

Der er lagt kabler klar til spots i mit nye gipsloft, men elektriker vil vente til maler har malet første gang (af to) før han borer ud. Før maling kommer der to lag spartel og filt på. Jeg kan ikke forstå hvorfor det ikke er bedst at have boret ud snarest i fald der laves skader der kræver mere end et lag maling at dække.

Tanker og erfaringer herfra? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En grund kan være at når maleren kommer og spartler, kommer der spartel i hullerne til spotsne hvis de allerede er lavet og det skal elektrikeren så rense op. Det undgår han hvis de først laves efter maleren har spartlet.
Hvis elektrikeren har styr på hvad han laver kommer der næppe skader. Husk også at dine spots har en krave der dækker området lige omkring hullet, så helt små skader vil blive skjult på den måde.


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Filt hen over hullet. Når du skal montere, skærer du et kryds eller en stjerne i hullet og krænger filten op.
Jeg ville til enhver tid lave hullerne først, men hvis ikke han vil det, er det hans problem, hvis det kan ses bagefter. Så må du bare klage
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
En erfaren elektriker kan fint styre sit kop-bor til spot installation, så der ikke kommer synlige skader uden for dæk-kraven.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også