Elbiloplader uden abonnement

Jeg skal have mig en elbil og jeg har en luft til vand varmepumpe får jeg rabat på elprisen og det kan derfor bedst betale sig for mig at få en elbiloplader uden abonnement men det store spørgsmål er hvilken elbiloplader. Jeg har læst en tråd her inde hvor der er en der har fået en Easee oplader men man kan jo få en mobil elbiloplader til 16A CEE stik der lader med 11 kW til ca. halv pris. Den har så godt nok ikke wifi interface, men det har bilen jo så jeg kan ikke helt se hvad jeg får for det 3.000 kr ekstra, hvad er det jeg overser? Er der nogen, der har erfaringer med at lade elbiler uden abonnementsordning de vil dele? 
Jeg skal have mig en elbil og jeg har en luft til... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
NielsChr skrev den 20-10-2021 13:10:07

Mig bekendt er `finten` med elvarme reduktion i afgift og så efterfølgende få retur fra cleare inkl afgift piv ulovligt Og ikke længere mulig.
clever er ligeledes begyndt at have et felt ved tilmelding hvor man skal angive om man får nedsat afgift - netop fordi det ikke er lovligt at få nedsat afgift 2 gange for samme el.
(clever betaler ikke afgift af deres strøm, så de penge de returnere til kunder får de af staten fordi kunden allerede har betalt afgiften)
Jeg spurgte specifikt Clevers kundeservice om jeg med reduceret elafgift fik det samme tilbage som folk der ikke har reduceret elafgift og til det svarede de ja, alle får det samme tilbage uanset hvad de betaler for el til deres elselskab. Jeg er enig i at det er en ret mærkelig regel set i lyset af at alt andet i dette land foregår efter milimeterretfærdighed, men sådan er reglerne, indtil videre.

 

 men man kan jo få en mobil elbiloplader til 16A CEE stik der lader med 11 kW til ca. halv pris. Den har så godt nok ikke wifi interface, men det har bilen jo så jeg kan ikke helt se hvad jeg får for det 3.000 kr ekstra, hvad er det jeg overser? Er der nogen, der har erfaringer med at lade elbiler uden abonnementsordning de vil dele? 

Den der super mormor lader med boks midt på, bliver måske træls at pakke sammen i længden.
Det kommer jo an på hvor du kan have den til at ligge, forbrug osv.
Jeg har en vægboks som vi starter med nøglebrik, den er sikker og nem i hverdagen, så den er jeg glad for.

Kender du siden her  https://baltzer.eu/ladepriser/ 
der kan du lege med priser på de forskellige, men vær opmærksom på at priserne ikke passer helt mere, det giver dog en ide.

 

njord skrev den 20-10-2021 16:28:54

Men indtil videre fortsat lovligt og hjemmeladere uden abonnement ser  ud til at slippe et stykke ud i fremtiden som minimum.... Skævvridende øv øv... 

 Hvor meget rabat vil du have før du er tilfreds ?.

El skal vel bruges ril alt for at gøre os co2 fri.
Bliver vi co2 fri ved at bruge el..... Afhænger vel af hvordan den el producere.... Og hvis vi ønskes over på el, så fjern el afgifterne til alle. Ikke kun til dem der bruger el varme. 

MVH Njord
Annonce
Jeg bider lidt mærke i formulering fra Perhans.
og til det svarede de ja, alle får det samme tilbage uanset hvad de betaler for el til deres elselskab
Det tyder ikke på større tilbagebetaling fordi man i forvejen har elvarme rabat. Som nu reelt er hele elafgiften. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Clever betaler det samme tilbage til alle - fx 2,-/kWh - uanset om man har købt den med rabat eller har lavet den selv med solceller.
Der er ikke  noget ulovligt i det. Clever betaler tilbage "af egen lomme" og får ikke uberettiget refusion fra staten.

Sidst jeg regnede efter havde vi break even ved 30kkm og derudover fordelen af at kunne lade "ude i byen"

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis