Kloning af HD, SSD til SSD

Her lige bestilt en ny SSD HD på 1 Tb, da min gamle SSD på 100 Gb er ved at være fyldt op.
Hvordan får jeg klonet over på den nye HD, jeg vil helst undgå en nyinstalation, da alt køre perfekt.
(har en Windows 10 licens på pc, så kan godt nyinstalere)
Jeg har et kabel der passer fra HD til USB
Det er en Lenovo bærbar pc begge HD er Samsung.

Tænkte om der findes et smart program til formåler, som kan anbefales.

Vi prøver igen, i morgen --
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Clonezilla , eller se på computerworld eksperten.

fase
Da det er en bærbar, skulle du overveje om du kan få sat en M2 disk i som sekundær lager, og på dén måde få udvidet kapaciteten, frem for at skulle igang med det klonings udfordring.

 

Steensen skrev den 19-10-2021 15:04:09

Da det er en bærbar, skulle du overveje om du kan få sat en M2 disk i som sekundær lager, og på dén måde få udvidet kapaciteten, frem for at skulle igang med det klonings udfordring.
Kræver det ikke, at der er plads og stik til et sekundært drev? M2 disken har ikke nødvendigvis samme stik som SATA.
Kloning virker fint. Jeg bruger godt nok en kloningsenhed fra Sandberg til kloning.

 


fase
S. Fabrin skrev den 19-10-2021 15:20:21

Kræver det ikke, at der er plads og stik til et sekundært drev? M2 disken har ikke nødvendigvis samme stik som SATA.
Kloning virker fint. Jeg bruger godt nok en kloningsenhed fra Sandberg til kloning.

 

 M2 er til at sidde i en M2 sokkel hvilket mange bærbare har. Så har Je_ns mulighed for at beholde den nuværende OG den nye, hvis der er en M2 plads selvf.


 

Annonce
Havde slet ikke hørt om M2 diske før, må lige have tjekket om det er en mulighed.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvilken model bærbar har du? Slå model nummeret op på nettet/producentens hjemmeside, så kan du se hvilke udvidelses pladser du har.
Nogle bærbare har M.2 slots, men ikke altid de kan bruges samtidigt med SATA diske, så det skal du også være opmærksom på.

 

Harddisken landede i dag, bestilte den i aftes, så hurtig levering og endda med Postnord.
(fra Proshop 838 kr med hjemmelevering, for en 1 Tb ssd disk)
Min svigersøn foreslog at jeg brugte et Samsung program til at klone, når begge hd nu var Samsung.
Så Samsung data migration, blev hentet, det tog knap 20 minutter at klone disken.
Efter den nye disk blev installeret, skulle pc lige opdatere og tænke lidt over det, men så køre alt perfekt, så alle programmer og genveje virker.

Men tak for alle de gode forslag, som helt sikkert også kunne have løst problemet  
Og kommer nok til at bruge et af dem, da jeg vil flytte den gamle ssd hd, over i en anden bærbar, med en gammeldags hd.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis