isolering af gulv

Hej,

Jeg har de sidste mange uger søgt og søgt, men endnu ikke fundet svar på mit spørgsmål.
Jeg håber derfor I kan hjælpe :)

Et ældre hus fra 72 skal have lagt ny gulv. Det eksisterende gulv på strøer er fjernet og jeg har nu cirka 17 cm ned til klaplaget. Optimalt set er jeg med på at gulvet bør brækkes op, men da vi ikke har andet sted at bo er dette ikke en mulighed.

Vil dette være en mulighed? Jeg tænker at alt organisk materiale er over dampspærren, og kun kingspan samt kiler vil være direkte på klaplaget, så der bør vel ikke være mulighed for at der vil opstå fugtproblemer?

Jeg vil meget gerne bedst mulig isolering, hvilket jeg tænker sker med 120mm kingspan, men samtidig vil jeg gerne ligge på strøer, da gulvet øverst er massivt og gerne skulle skrues i strøer.
Kom meget gerne med alternativer, hvis I ikke synes ovenstående lyder fornuftigt - dog ikke at jeg skal banke gulvet op :)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvvarmeslanger og kun 120mm isolering spiller bare ikke sammen. Med gulvvarme skal du isolerer efter dagens standard. Det er et dårligt sted at springe over gærdet hvor det er lavest.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der vil være mere eller mindre gennemgående kuldebro ved dine opklodsninger, ej optimalt.

Er dit slutgulv ikke egnet til udlægning på spånplade? (med gulvvarme), isf vil du kunne udlægge 120mm tf70 som svarer til ca 180mm mx250/jackopor.

Kingspan er dyrere men alternativet er at opbryde beton + udgravning + understøbning af indre vægge for at få plads til mere isolering for at kunne leve op til gældende krav, men det er yderst tvivlsomt om det sidste er rentabelt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej igen.

Tak for de fine svar.
Blot til info kommer dampspærren til at være helt tæt både med vægge og loft.(150mm isolering i vægge og 400mm på loft) 

Som udgangspunkt kan gulvet kun ligge på strøer, men måske jeg finder noget andet gulv, hvis I mener at kuldebroen vil blive for stor ved at ligge 60mm kingspan tf 70 under strøen, og 120 mm kingspan tf 70 mellem strøerne? 
Hej handyman

Det er en virkelig fin guide, som besvarer rigtig mange af mine spørgsmål.
Dog er min noget kreative løsninger med at ligge fugtspærren således at isolering og kiler er placeret under fugtspærren og strøer placeret over ( se illustration i mit opslag )beskrevet om er en mulighed.
Vil du kunne være behjælpelig med at svare på dette? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis