Power converter fra110 til 230 volt

Jeg skal flytte til udlandet og der har de 110 volt som i USA.
Kan jeg købe en 110 til 230  volt converter og bruger mine elektroniske ting til den converter?
Jeg har en boremaskinelader jeg gerne ville  have med, en polermaskine på 900 watt samt en robotstøvsuger på med 58 watt lader.
Jeg vil bare være sikker på at jeg køber noget der fungerer.
Samtidig har jeg lagt mærke til at flere større convertere står der jævnstrøm på
håber der er en der kan hjælpe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste steder på jorden har man vekselstrøm. Nogle steder 50 Hz og andre steder 60Hz. Køb en transformator, som omsætter 110 V til 230 V. De fleste ladere kan bruges både til 110 V og 230 V. Prøv at se på laderne, hvilken spænding de kan bruges til. Har du overvejet at droppe polermaskinen og købe en til 110 V?

fase
min makita lader til 18 volt står der kun 230 volt på :(
Du mener at den trækker for meget ift den converter jeg så skal købe polermaskinen?
har set på nogle med en effekt på 2000 watt med 2-3 udtag
Du køber en en transformator til 120V ind og 230V ud. Transformatoren skal kunne give den strøm, som din største forbruger kræver. Du har opgivet din største forbruger er på  900W. Det betyder, at din transformator skal kunne afgive en strøm på 900W/230V = 4A. det svare til 900/110 = 8,2A i runde tal. Du har ikke brug for nogen fancy omsætter, men bare en transformer 110V til 230V, som kan belastes med  4-5 A på sekundærsiden, så vil primærsiden være dimensioneret til den optagne strøm. Din converter behøver bare at være en simpel tranformer, som omsætter fra den ene spænding til den anden. Selvfølgelig med den nødvendige strøm. Transfomatoren kan i øvrigt bruges begge veje. du runder lige tallene op til 1,2 gange strømmen for at korrigere for den forhøjede frekvens, som jeg ikke har korrigeret for.

fase
Før du kommer alt for godt igang med at købe omformer, skulle du overveje om du ikke bare skulle sælge dit nuværende grej herhjemme, og så købe nyt når du er kommet til USA.
Det gør du er mere uafhængig/fleksibel i din daglige arbejden med værktøjet, og du skal ikke være så forsigtig med "er det nu den rette".
Yder mere er priserne på el-værktøj i USA lavere end i EU, så du kan oven i købet forny samlingen, få mere effektive maskiner, og slippe for at skulle have de ekstra ting med til staterne, og måske skulle betale import afgift etc. af dem.

 

Spørgsmålet har været oppe før, men der var det bare den modsatte vej.
konklusionen var vist, at det er alt for dyrt i forhold til at skifte værktøjet. 😕

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis