Dampspærre eller ej....

Jeg er kommet i tvivl.... Vi har en gammel landejendom fra 1880. Det oprindelige tagpaptag ligger stadig på huset (Tagpap lagt på et lag af tynde brædder). Ovenpå ligger der bølgeeternit plader.
Jeg ved at renovere førstesalen og fjerner i den forbindelse den gamle vægbeklædning og den gamle isolering (100 mm. med en utæt dampspærre).
Fordi der ligger et gammelt tagpaptag, er jeg i tvivl om jeg skal opsætte dampspærre når jeg opsætter ny isolering.Jeg er lidt bange for at "lukke evt. fugt og kondens inde mellem en dampspærre og tagpappen". Jeg tvivler på at tagpappen er tæt, men om den er så utæt at luften kan passere og affugte er jeg mindre sikker på. Hvad ville i gøre?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal sørge for 50 mm fri afstand mellem dit undertag (tagpap på brædder) og din isolering. Dampspærre skal være max. 1/3 inde i isoleringen set fra den varme side.
Du skal sørge for luftspalte (svarende til 1,5 cm højde i hele bygningens længde) ved tagfod og kip, så hulrummet mellem isolering og undertag bliver ventileret ordentligt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis