Regnvejr vs yderbeklædning/maling

Hej
I forbindelse med opførsel af nyt haveskur, står jeg nu med en problemstilling, jeg håber nogen kan hjælpe med.
Skuret har fået monteret tag(selvklæbende pap) og vindpap på siderne inkl lægter. Nu vil jeg jo gerne have det gjort færdigt.
Men.- skuret skal beklædes med krydsfiner plader m spor i, som jo er ubehandlet træ. Det skal males i matchende farve som huset. Hvad gør jeg i disse dage med vådt vejr mm!!
Kan vel ikke montere sidebeklædning uden det bliver overfladebehandlet? Og jeg kan vel ikke male når det regner hele tiden?!Der er et udhæng på skuret hele vejen rundt der stikker ca 25 cm ud over vægge. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet at bruge regntiden på at male pladerne inde i tørvejr inde i skuret?

fase
Nu kender jeg jo ikke mål m.v., men hvad med at placere dem på hovedhusets læside under evt. udhæng mens de tørrer. Evt. med en opspændt presenning fra udhæng til noget tungt på jorden.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er virkelig en dårlig tid at male på. Hvis det er en vandi maling så er det ved at være for koldt til det. Hvad med at sætte pladerne op og gi dem grundingsolie og så vente til foråret.  For nogle år siden malede jeg noget tilsvarende som dit i sept og der var nogle nætter hvor det var så fugtigt at malingen løb af i løbet af natten.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
husk deter viogtigt at de elendnige plader får svampedræber på bagsiden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også