Male loft

Hej
Mit loft trænger til lidt frisk maling. Man kan se på den hvide fugemasse i kanterne hvor hvidt det har været :-)
Misfarvningen skyldes nok en blanding af gaskomfur, madlavning og tidligere rygning i køkkenet.

Men... kan man nøjes kun med at male det hvide?  
Fordi til at lave overgangen mellem blå og hvid skal man bruge maler tape og begge farver.
Jeg kan ikke lige se hvordan man kan lave en pæn overgang, hvis jeg kun har den hvide farve - kan man det?

Den blå farve ser ok ud så jeg vil undgå at male det, ellers skal jeg male rund om alt som hænger på væggen, overskabe, bordpladen osv.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok købe en lille pensel også forsigtet male kanten op. Det bliver ikke helt så skarpt som man kan med malertape overmalet med den anden farve men det ses næppe når det er oppe i højden.

Tilgengæld der væggene jo nok dækkes af når du maler loftet. Jeg ville ihvertfald ikke satse på at undgå små stænk 

Ask
Det gælder om at bruge den rigtige malertape, og få trykket den godt fast på væggen.

Denne her skal du bruge:
https://decofarver.dk/shop/tesa-beskaeringstape-50-499p.html

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mange tak :-)  
Jeg prøver nok med tesa tape først.
Men hvis maling på væggen ligner et månelandskab,  så bliver det malet med en pensel.
Jeg har brugt denne tape mange gange med stor succes. Det kommer ikke til at ligne et månelandskab hvis du gør det rigtigt.

Det gælder om 2 ting:
1) Tryk tapen rigtig godt fast.
2) Første lag maling mod tapen skal ikke gøres med en pensel der drypper af maling. Første lag skal være et tyndt lag der lukker af til tapen.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Mon ikke det var en god ide at vaske med grundrens inden du maler?
 Jeg tænker, det bliver svært at få maling til at hæfte ordentligt på det fedtede lag snavs, 🤨

Træd ikke på mine ledninger :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jo, der er nok en god ide   
Ved I om grundrens ødelægger helt maling overfladen hvis jeg også vasker de blå vægge?  
Eller skal den blå også males efter en tur med grundrens?
Grundrens er tyndt som vand (det er blandet op i vand) og vil helt sikkert løbe nedad.
Man kan prøve med en svagt, samt holde håndklæder nedenunder, men det er næsten dømt til at mislykkes.
Du kan jo prøve, men nå være indstillet på at det smutter - så du må nokindstille dig på at skulle male det hele. 😕

Træd ikke på mine ledninger :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også