Dokumentationskrav - eksempler?

Hej!
Vi er ved at søge om byggetilladelse til et nyt 1-familiehus. Vi vil bygge langt det meste selv, og derfor skal vi også selv lave det dokumentationsarbejde, som skal sendes til Kommunen for at få ibrugtagningstilladelse, når vi er færdige.

Jeg har set en række oversigter over, hvad man 'typisk' vil have med som dokumentation, men jeg har ikke kunne finde nogen eksempler. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se, hvordan det var skruet sammen  - beregninger, tegninger, beskrivelser etc. sådan at jeg kan vurdere, hvor meget af det, vi også selv kan lave - og hvor meget, vi ikke kan. Derfor: Er der nogen derude, der har et eksempel på dokumentation i forbindelse med opførsel af et 1-familiehus? :-) Ville være en kæmpe hjælp.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det de skal bruge er kvitteringer elig fra elektriker , vvs ,  kloakmester , spær , vinduer mm , alt det du ikke lovligt må lave selv
resten klare du med en snittegning og nogle billeder , som der er taget løbende af arbejdet
>> Tak, Bredker :-)
Lyder godt. Har ellers hørt, at det er svært at dokumentere, og at der ikke er nogen standarder, man kan forholde sig til - men måske det er mere lige til. Kunne man da håbe. :-)
Og energiberegninger og overholdelse af brandkrav? Nogen der har eksempler på det?

Hvis man skal søge om byggetilladelse, kan man da ikke komme med kvitteringer fra autoriserede fag. Det hører hjemme i færdigmeldelsen.
Spørg på kommunens bygningsinspektorat om, hvilke dokumenter der skal bruges f.eks dokumentation for varmetabsberegning, opfyldelse af bygningsregulativet osv..

fase
Hej S. Fabrin
Tak for input, ja, jeg tror også, du har ret i noget der. Jeg har skrevet til Kommunen og har fået en oversigt i punkter over, hvad man typisk har med i forhold til dokumentation (så man kan få en ibrugtagningstilladelse). Men jeg vil rigtig gerne have et eksempel på samlet dokumentation til et familiehus (og ikke kun en oversigt i punkter). Så derfor tænkte jeg, at jeg måske kunne finde nogen herinde, som har udarbejdet materiale og på den baggrund har fået OK fra Kommunen til ibrugtagning. Så - hvis der er nogen, der har udarbejdet alt til dokumentation i forbindelse med opførsel af nyt hus, så vil jeg meget gerne se med! :-)
Hvis du har fået en oversigt på, hvad der skal men i dokumentationen, må du udfærdige den dokumentation. Det kan variere fra kommune til kommune, hvor meget dokumentation, der skal til. Der er efterhånden så mange krav til dokumentation, at man skal være godt inde i bygningsreglementet for at kunne lave den fyldestgørende dokumentation.
God fornøjelse med byggeriet. Fra man begynder. til det er indflytningsklar, går der ca. 9 mdr. med sove, arbejde og bygge hus.  

fase
>> S. Fabrin, tak ! :-D  Og tak for sparring

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis