Gulve

Har brug for lidt sparring vedr. gulve.
Jeg har flyttet en væg, og skal derfor have nyt gulv i det ene værelse, da de oprindelige Fyrtræs brædder ikke er lange nok.
Er der nogle der har erfaring om hvad der bliver bedst:
1: skrue gulvet fast - det knirker meget, og så lægge et nyt ovenpå, altså med gulvspånplader og så gulv.
2: rive det gamle gulv op, lægge nyt gulv - dog ved jeg ikke om det er nok med gulvspånplader, da der er 1 meter imellem spærene - der må ikke lægges nye spær

Jeg er nervøs for at det gamle knirkene gulv kan høres igennem hvis man ikke river det op, måske der er nogen det?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra et dit færdige gulv skal være laminat eller lamelgulv? Et sådant gulv kræver et meget lige underlag og det får du ikke nødvendigvis med gulvspånplader ovenpå en eksisterende bræddegulv (løsning 1).
Det er rigtigt at 1 meter er for stor afstand til gulvspånplader men hvorfor må du ikke lægge ekstra bjælker ind, er det en etageejendom?
Jeg tror jeg ville rive de gamle gulvbrædder op og lægge nye massive gulvbrædder, 32 mm kan godt klare en spændvidde på 105 cm.
du kan godt lægge plader oven , læg en foem imellem så fjerner du lyden
hiver du det gamle gulv af , lægger du 2 lag spånplader der er fuldlimet , så kan de holde spændviden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis