Holdbart træ til påhængsmotor?

En af mine venner har lige købt en 7"fods jolle/speedbåd. Ja man kan lige akkurat mase 2 personer ned i den hvis man ikke er sart, og ikke for bredrøvet...

Den fejler som sådan ikke noget udover pladen som påhængsmotoren er sat fast på (en 20 HK Mercury).

Så den plade skal skiftes!

Men hvilken slags plade bruger man bedst til den slags ? Tænker at en gammel stump køkkenbordplade eller lign hurtigt bliver "opløst/porøs" pga havvandet, og den skal også have en vis styrker da sådan en 20 HK skubber pænt meget, så ikke noget med "årer" i - tror den bare flækker på langs af dem så ?

Så både styrke, og kan tåle vand? Måske noget krydsfiner med en vandafvisende lak af en slags på, eller hvad ville i gøre?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Evt. Marine krydsfiner https://byensbaadebygger.dk/collections/marine-plywood

Tænker man kan forsøge at lakere det med en god 2 komponent bådlak, men det skal have mange lag for at blive rigtig godt og hvor lang tid lakken forbliver intakt kan jeg ikke helt svare på, tænker der kommer til at være en del vand på pladen. 
Jeg fik lige en "sjov" idé ?

Kan man ikke bare bruge de samme plader, som man bruger som "bund" i lastbiler?

Eller er de heller ikke holdbare nok?
Hvis det er af samme type, som man bruger til trailerbunde - men måske dobbelt så tykt - er det ok.
I sin oprindelse er det en type krydsfiner, man bruger til støbeforskalling.
Husk at lukke kanterne grundigt med lak. De e det eneste lidt sarte.


Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis