Halogenpære (udgået)

Hej,

Jer er på jagt efter en bestemt type halogenpære (se billede). Der er åbenbart tale om en type pære, der ikke længere må producers og sælges, men forhandlere må gerne sælge ud af restlagre.

Det er den øverste på billedet, jeg skal bruge - en 20w pære. 44 mm lang.

Jeg har søgt hos forhandlere både indenlands og udenlands - flere har en pære til salg med de rigtige mål og billedet med de "tynde" ben passer også - men når jeg modtager pakken, er de pærer jeg har fået magen til den nedenunder - som slet ikke har de samme mål.

Er der nogen der ved, hvor man kan få fat i den pære jeg søger ??

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er problemet i at den er lidt kortere ????
Jeg har nogle spot i loftet, hvor de skal bruges - det er som om de ben, der er på den nye type ikke passer ind i de huller, der er

ahh du har jo fået skilt din halogenprære af du skal fjerne den metal ring der sidder og så tage hele parabolen og og sætte en ny i, så det du skal have fat i er et halogenspot og ikke en halogen pære, hvilken sokkel der sidder på dit spot kan jeg ikke se, men det fremgår når du får hele lyskilden ud. (du har kun fået halvdelen ud.)
Og for at få parabolen ud, skal du løsne den metal bøjle der ligger foran den. Du tager en spids-/fladtang og trykker de to stumper sammen der peger ind mod midten, så kan du få hele parabolen ud, og se hvilken fatning der er bagved. Det er højst sandsynligt en GU10.

OK, Tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis