Giver efterisolering af allerede isoleret "hulmur" noget?

Hej med jer.

Jeg har overvejet om det giver noget at få efterisoleret vores hulmure i vores hus fra slut 60erne.
Det er jo isoleret med de sadvanlige rockwool bats i væggene. Men det påståes at de falder sammen med tiden og at der kan fyldes endnu isolering i væggene(ihvertfald hvis man spørger de firmaer som sælger isolering)
Er der nogle som fået efterisoleret deres i forvejen isolerede hulmure, så ved hvad det har givet?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har mulighed for det, så kik ned i toppen af hulmuren for at se om isoleringen er sunket. I 60erne var kravet 75 mm isolering.

fase
Få koordineret en termografering af dit hus når der er minusgrader udenfor, og du har haft godt gang i varmen i en uges tid, så er alle dine utætheder/kuldebroer nemmest at identificere.

 

Har har ikke fundet et sted hvor jeg kan kigge ned i hulmuren. Så skal jeg prøve at bore et hul i en fuge i toppen af muren og stikke et kamera ind.
Ellers må jeg prøve med thermografi.
Der vil jo nok altid være lidt koldere helt i toppen. Men hvornår er det sunket nok til at de kan betale sig?

Hvis man sparer 500kr. Om året. Så er der dælme, lang vej til at det tjener sig hjem.

Nogle som har fået det lavet, som rent faktisk kan se at de sparer nogle penge?
Hvis su har eternittag, så løft en af de nederste og kig. Alternativ er at kravle ud i tagfoden på loftet. Batts synker ikke ret meget, men granulat gør. I det hele taget vil det kun være de øverste cm du Kan fylde på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis