Nye LED-spot virker ikke

Jeg har netop købt 2 nye 220v LED-spot og efter omhyggeligt at have forbundet den ene med krympeflex og smeltesamlinger ville jeg afprøve den - men den virkede ikke og jeg kunne heller ikke måle nogen gennemgang på den. Så målte jeg gennemgang på den anden med et potentiomer - begge veje, uden at få udslag.

Så fandt jeg en 3. som jeg har haft liggende ubrugt i en del år - den gav kortvarigt udslag for gennemgang den ene vej - men virkede alligevel ikke - også selvom jeg vendte stikket (burde også være uden betydning - det var bare for at prøve noget)

Endelig fandt jeg en 4. med sensor, som jeg undlod at måle gennemgang på først - den virkede ;-)

Jeg forstår bare ikke at 2 nye ikke virker - den ubrugte kan jeg til dels forstå, da sådanne LED ligesom det meste af alt andet elektronik er produceret med indbygget forældelse.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror nu ikke at led spot er med indbygget forældelse.
At de ikke virker kan jo være din samling med krympeflex. m.m.
Mon ikke du har målt med multimeter i stedet for potmeter. Men stadig kan man stort set ikke måle gennemgang på 240 V siden. Der er en meget høj modstand så man skal også have multimeter indstillet korrekt. Når du siger den ene vej og den anden vej så indikerer det at du regner med at det er som en diode og det er langt fra korrekt.
Så tag og sæt en ledning ( samlemuffer eller stikprop) på den nye du har tilbage og sæt den til stikkontakt
Virker den så kapper du din krympeflex af den første og prøver det samme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis