Loftbrædder

Hej allesammen.  Jeg vil gerne montere loftbrædder i min stue. Men hvilken forfradåse/lampestik skal man bruge når
Man forlænger lampeudtaget ned til brædderne? Så det
Bliver lovligt. Send gerne en link hvis det er muligt.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er PL loftsdåser, findes der afstandsringe, som så skal føres til underkant af loftet. ​Link​​​   findes også i de fleste byggemarkeder...


Vi prøver igen, i morgen --
Prøv med et billede samt oplysning om hvor langt du vil sænke loftet.
Dåser som Pl dåser er det mest almindelige 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg vil fastgøre lægter som er ca. 5cm høje og plus brædder tykkele som er 1.5 cm ca. nu ved jeg ikke præcis tykkelsen på brædderne.
For det første skal du have udtaget afmonteret, og dernæst skal du sikre dig at ledninger  ned til denne kan nå ned så de kan monteres de ca. 7 cm længere nede. Der er næsten helt sikkert enten en PL dåse (plast) eller en 700 dåse ( metal). Begge kan forlænges med de afstandsringe som vist længere oppe i tråden.
MEN der er ikke ret stor sandsynlighed for at de ledninger kan nå. Derfor skal du enten have elektriker til at trække nye ledninger i rørene ( ikke så stor en opgave) Eller du skal undlade de 5 cm, og have en meget tyndere forskalling hvis der er mulighed for det i forhold til at få denne skruet fast med lidt kortere mellemrum som du ellers ville have valgt. OG at ledninger så kan nå. Og er der andre lampesteder så skal de tjekkes alle sammen.
Du spørger om lovlighed ! Det er indgreb i den faste installation, og derfor elektriker arbejde ( autoriseret )
Det er en klassisk fejl hvis man bare lader 2 ledninger komme ned igennem loftet. Og ved evt salg eller fejlfinding vil det blive ret så dyr at lovliggøre.
Vi plejer at uddele pisk i røven med wienerbrød hvis nogen har de tanker ( eller en endnu værre straf )  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ok tak for hjælpen. Jeg tror at ledningerne kan godt komme ned hvis man sætter
Mindre forskallingerne. Det har jeg slet ikke tænkt på.
Prøv at skrue udtaget af og træk den ned, så har vi ikke >jeg tror godt< men er nået til >jeg ved at ledninger kan nå ned< 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis