justering af Håndbremse Hyundai i10 fra 2012

hvordan justerer jeg Håndbremsen på min Hyundai i10 fra 2012, er det inde i bilen, eller i baghjulene, jeg har prøvet at google det på forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke bilen, men er den med tromlebremsere bag, så skal bagbremsen først justeres op, så burde håndbremsen også være ok justeret.
Skulle håndbremsen stadig kunne trækkes for lang op, justeres der inde i bilen.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har een fra 2010, deen er med skiver i bag. Du skal have nye klodser på, og sikkert også skiver. De er lidt ringe.
ja skive, men tromler til håndbremsen, der er nye bakker på, det er kun håndbremsen der skal strammes lid, og spørgsmålet var om det er inde i bilen, eller ude i hjulene dette forgår
onkelanders skrev den 17-10-2021 19:56:45

ja skive, men tromler til håndbremsen, der er nye bakker på, det er kun håndbremsen der skal strammes lid, og spørgsmålet var om det er inde i bilen, eller ude i hjulene dette forgår
Bakkerne åbner sikkert på et fast anlæg på ankerpladen - udvekslingen til modsat ende kan indeholde en justerings ordning, der muliggør indstilling, så der er fuld kontakt mellem tromle og bakker ( jævnfør Je_ns forklaring ) - findes den ikke,  justeres indvending.
Obs på der trækkes lige hårdt til begge baghjul, ellers rynker synsmanden på næsen..  

Tak for hjælpen,  jeg kunne stramme den inde på håndbremsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis