Kiprelæ brændt af?

Hej Alle,

Vi har haft en palle op ad naboens vinduer i flere måneder. De har så fjernet vinduerne, hvorefter pallen har fået kontakt til væggen og pallen holder nu en konstant tryk til loftlyset inde og dermed har forårsaget at kiprelæet er "brændt" af? Giver det mening?

Naboen mener dog, at vi haft tryk konstakt tryk på loftlyset i flere måneder. Ville kiprelæet ikke brænde ud langt tidligere?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er da bestemt en mulighed for at kiprelæet er brændt af ved at være påvirket i den lange tid du beskriver.
At loftlyset har været tændt i samme tidsrum, bør ikke have indflydelse på kiprelæets funktion.

fase
S. Fabrin skrev den 16-10-2021 08:44:15

Der er da bestemt en mulighed for at kiprelæet er brændt af ved at være påvirket i den lange tid du beskriver.
At loftlyset har været tændt i samme tidsrum, bør ikke have indflydelse på kiprelæets funktion.

Tak for afklaringen.   

Tænker også på timingen af det brænder ud, det skete 1-3 dage efter naboen flyttede rundt på pallen. Kræver det en langvarig konstant tryk eller kan det også ske på kort tid?

Vi taler om et kiprelæ, som bliver aktiveret af en kontakt? Hvis relæet er påvirket af styrestrøm i meget lang tid, vil jeg ikke afvise at spolen kan tage skade. Spolen er normalt påvirket i et sekund for at tænde eller slukke, så tiden, der går inden spolen tager skade, kan jeg ikke opgive, men tiden er lang.

fase
S. Fabrin skrev den 16-10-2021 09:27:04

Vi taler om et kiprelæ, som bliver aktiveret af en kontakt? Hvis relæet er påvirket af styrestrøm i meget lang tid, vil jeg ikke afvise at spolen kan tage skade. Spolen er normalt påvirket i et sekund for at tænde eller slukke, så tiden, der går inden spolen tager skade, kan jeg ikke opgive, men tiden er lang.

 

Tak for forklaringen, det værdsætter jeg!
Og i den periode hvor kontakt er konstant påvirket vil lyset ikke kunne skiftes. Pallen kan have holdt lyset slukket eller tændt men det giver samme resultat, store chancer for afbrændt kiprelæ.
Forstår jeg det korrekt at naboen har flyttet sine vinduer og undladt at vælter jeres palle væk, og derefter kræver at i betaler ny kiprelæ ? Besynderlig fremgangs måde. Men et kiprelæ koster ikke meget så det er vel bare at betale. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis