Cromecast fejlsøgning.

Hej til Jer.
der er noget som undre mig. Jeg havde hele tv setuppet skilt ad og samlet igen Og derefter virkede cromecast ikke. den blev så resat til fabrik. Nu virker den sådan set, men bare ikke ret længe. Det er som om der ikke er båndbredde nok til at den kan køre. Feks kunne vi ikke se den serie "Manhunt" på drtv.Den starter fint hvorefter den snart går i stå og så køre /loader den til den melder at der ikke er adgang til router. Det mærkelige er bare at vi kan sidde og se serien hver for sig på hver sin computer. En bærbar på wifi og en kablet til routeren. Og der er ingen hak eller forstyrrelser. Er der nogen bud på hvad som kan gøres?
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kræver noget mere båndbredde at streame fra pc til chromecast, end det gør bare at modtage det på pc.en.
Som første fejlsøgning ville jeg nok først prøve at genstarte routeren - evt. andet udstyr som du har på dit netværk.
En router har godt af at blive restartet en gang i mellem.

Kurt B. Andersen
prøv en anden strømforsyning til Chromecast
Hej og tak for svar.
Det første jeg gjorde var at genstarte routeren. Men jeg kan da prøve at gøre det igen efter at jeg satte cromecasten til fabrik og geninstallerede den. Jeg troede også at den bare blev startet fra pc-en Skulle det bruge mindre båndbredde hvis man starter fra smartphonen. Det har jeg nemlig ikke fundet ud af hvordan man gør end endnu. Det med strømforsyningen skal da prøves tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ligemeget hvilken enhed du bruger til at sende billedet til crome casten, så er det bedst de er på samme WiFi anlæg.

Crome Cast skal have sin egen forbindelse til WiFi routeren og have "fri internet", ellers bliver den til et lys-billed-show.

 

Annonce
En let måde at starte Chromecast på er i Chrome browseren i menuen (3 prikker -... ) at vælge cast. Det dur både på mobil og PC.

 

Hej ingen af forslagne Gør nogen forskel. Først bruger den utrolig meget til på at starte hvorefter den går i stå og ringen køre uden at der sker noget.
Steensen hvad menes med dette: Crome Cast skal have sin egen forbindelse til WiFi routeren og have "fri internet", ellers bliver den til et lys-billed-show.          Hvor dan kan den ha andet end sin egen forbindelse til internettet?                 
                                                                   


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
sluk alt undtagen Chromecast, hvis det virker tænd en enhed adgangen.
Det der er sket er jo at jeg havde det hele skilt ad for at få tilsluttet en saundbar. Den er tilsluttet med hdmi og optisk ledning.På  det ældre fjernsyn som vi har så: hvis man kun har hdmi så kommer der ingen lyd hvis man kun har optisk kommer der lyd men man skal tænde for baren med den medfølgende fjernbetjening. Hvis begge er tilsluttet tænder den selv for baren og men skal stadig regulere lyden på fjernbetjeningen til baren. Erter jeg havde sat det hele op har min cromecast ikke fungeret. Og selvom jeg tager det hele fra og det står som før så fungere den stadig ikke.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der var en ting som ikke stod som før. Noget som hedder " anynet+(hdmi cec) var sat til til. Da jeg satte den til fra og koblede alt saundbar fra køre cromecast igen. Hvis jeg sætter optisk lydkabel til og tænder saundbaren så stopper lortet. Så alt ialt var det en rigtig dårlig løsning med den saundbar. Øv.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis