Bilreklamer - hvorfor ?

Omkring 25 % af alle TV-reklamer er for biler, mange forskellige mærker.  
 
 Samtidigt piver branchen i Nyhederne om at de kunne sælge mange flere biler, hvis de altså kunne skaffe dem, men det er svært at få nogle hjem pga den verdensomspændende mangel på Chips til bilerne.  
 
 Er det bare mig, eller er det så ikke temmelig dårlig forretning at bruge en masse penge på TV-reklamer for biler man alligevel ikke kan levere og dermed heller ingen penge tjene på at sælge dem ?
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan de leverer bilerne, det tager bare lidt ekstra tid.

Og får de førdt kunderne ind og køber, så venter kunderne os det ekstra tid.

Og på et tidspunkt er leveringen normaliseret igen. 

Mvh. Christian M
 

Har du tjekket brugtbilsmarkedet på det sidste? Dér er det heller ikke nemt.

Der er da masser af biler på dba.dk i alle prisklasser og størrelser?
Nej det har jeg ikke?

Er det ikke såsan pproventvis det samme om man køber nyt eller let brugt?

Eller er der stor forskel?  Altså i forhold til priser for 2 eller 5 år siden  (før Corona)?
De reklamer er jo ikke bestilt i går. Det tager 1-3 mdr at producere og gøre klar. Desuden kan der ligge en blokaftale, ligesom ejendomsmæglere i dagblade.
Og selv om man ikke kan levere biler, vil man ikke at kunderne glemmer en fordi konkurrenterne reklamerer, og man selv ikke gør det.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg synes altså det er sølle argumenter.

Hvis jeg skulle købe ny bil vil jeg da have den NU, (eller om en uge max, ikke et halvt eller et helt år).

Og jeg "glemmer" da ikke lige at der er bilmærker som Skoda, Honda, VW,  Citroen, osv, selvom de så IKKE lavede TV-reklamer.

Synes heller ikke ar forklaringen med at de er bestilt en del tid i forvejen holder helt.

Corona har varet i 18 mdr, og Chipsmanglen næsten lige så længe (fx er prisen på grafikkort til computere også steget voldsomt).

Så det kan da ikke have været helt uforudsigeligt, med mindre man laver TV-reklamer/bestiller dem 1 helt år ud i fremtiden inden de overhovedet vises på TV?
Hvis du forventer at kunne købe en ny bil og få den leveret i næste uge, så har du ikke den store erfaring med køb af nye biler.

Som udgangspunkt bliver de fleste nye biler produceret på bestilling efter kundens specifikationer, og derfor har normales i adskillige år været, at der er flere måneders leveringstid på en fabriksny bil.

Skal den leveren øjeblikkeligt er valget brugt eller lagerbiler - fælles for begge muligheder er, at man må tage hvad der er på lager, og ikke selv kan vælge frit fra udstyrslisten. 
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også