havelys - spm om forbindelse

Hej

byggede nyt hus og lagde dengang et kabel ud rundt til lamper.
Nu skal jeg købe lamper.
Vil helst have indbygget LED, men så opstår problem, for de kommer med kabel monteret - og jeg har lagt et kabel rundt til de steder i jorden/fliser hvor der skal være lys. Så ville jo sløjfe dem - men kan få krympeflex som kan tage 3 kabler (strømind - LED - strømvidere) - eller hvordan gør man det.
Ved godt at jeg skal have en elektriker til det - men skal jo ikke købe denne lampe hvis ikke det kan lade sig gøre. Har set man kan få nogle connector T stik - men de siger at man ikke må lægge dem ned under fliser...
Ellers skal jeg jo finde en lampe, hvor man kører kabel op i og så ud igen - men havde den løsning i tidligere hus, og der kom over tid fugt ind i den, og det skabte kortslutninger... og så skal lyskilden også skiftes over tid.
Så er der nogen der kan guide mig?
pft
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tænkt på at ved en "helstøbt" lampe kommer du til at skite både lampen og kabler/samlinger når lampen går i udu ?
Jeg ville helt sikkert vælge lamper der kan sløjfes i, det kan godt være de er dyrere i anskaffelse, men du sparer på samledåser/krympeflex og andet. Og for hver samling du laver, laver du et potentielt sted hvor en fejl kan opstå, så jo færre samlinger, jo færre problemer.
Husk i øvrigt at samlinger i jord (under fliser) stiller endnu større krav til tæthed.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Man kan få dåser til at lægge i jord der fyldes op med resin/støbemasse/harpiks.
De er populære blandt elektrikerne i England, så velsagtens gode nok til danskerne :)
ala: https://proffoutlet.com/ip68box-udendors-installation-saet?gclid=Cj0KCQjwqp-LBhDQARIsAO0a6aIzCrcjeT0e-wVgAFOzDgXrqarBSxl9uo_uXkydyZAGzKTr5AmGv7EaAo_8EALw_wcB
T muffer er noget fanden har skabt. Det er svært at finde fejl på.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis