Afstivning af carport

Jeg er i gang med at samle en carport, som har skur i den bagerste del. Det er købt som et "byggesæt" og i samlevejledningen er stolperne sat direkte i jorden, men jeg har brugt stolpesko sat i beton til de 8 stolper.

Jeg har meget brug for hjælp til korrekt afstivning af carporten, så den ikke vælter ved første efterårsstorm.

Plantegning og forklaring nedenfor:

De 8 10*10 stolper er sat i stolpesko og der er lagt en rem 100*200 yderst på begge sider af carporten samt "hjælperem" i midten. Der er lagt 16 spær på tværs og der er opsat vindbånd på undersiden af spærene.

Skuret bagerst i carporten skal beklædes, men ikke på en måde, så det er sikre afstivning.

Er den bedste løsning, at jeg fra de 6 stolper i skuret laver afstivning, som vist på billedet nedenfor (billedet er lånt fra en ældre tråd på dette forum):

Eller skal jeg hellere sætte nogle reglar som et kryds (rem til bund af stolpe) rundt mellem stolperne i skurdelen?

Håber mit spørgsmål giver mening - ellers kan jeg tage nogle billeder og prøve at vise det bedre.

Ha en god dag og tak for hjælpen! 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I øverste hjørner skruer du 30x30 cm krydsfinertrekanter op. 22 mm 
Brug vindbånd hvor det er muligt. Det er meget mere stabilt mere stabilt end nogle små “afstivningstrekanter”. Hvis du i redskabsrummet har mulighed for at opsætte vindbånd i alle 4 vægge i redskabsrummet er du langt. Jo længere vindbånd, jo bedre afstivning.

Søren O
Hej Søren

Efter at have læst lidt om det kan jeg godt se, at jeg ikke har sat mine vindbånd op korrekt, da de ikke er strammet andet end det, som jeg kunne gøre i hånden. Hvordan griber man det an, så jeg får det strammet.

Deler jeg vindbåndet og sætter sådan en her på i midten: https://nettoskruer.dk/produkter/429-vindtraekbaand/2225-bandlock-baandstrammer-til-40-mm-vindtraekbaand-5577h/

Hvorefter jeg strammer bedst muligt op med håndkraft og sætter vindbåndet fast med skruer i begge sider/ender, hvorefter jeg kan spænde båndstrammeren for at få det helt stramt?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis