Gulvvarme i udu

Min kælder gulvvarme driller. Gulvvarmefremløb er tilsluttet den ene ende af husets radiatorrør, og der er fin varme på disse rør. Gulvvarmefremløb er kold, selv lige i tilkoblingen  på de varme radiatorrør. Det er som om det  varme vand ikke ikke ned i gulvvarme fremløbet.

Jeg har haft termostaten taget af i lang tid. Jeg har lukket luft ud flere gange. Jeg har øget trykket til 2,3 bar i hele radiatorsystemet. Jeg har haft ventil skruet af (der kommer koldt vand op), og jeg kan godt bevæg

Jeg tænker at der er noget der sidder i vejen et sted. Hvordan renser jeg nemmest kredsløbet?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et billede af systemet. Det er svært at vide hvordan din gulvarme er sat sammen uden i det mindste et billede.

fase
Beklager de dårlige billeder, det er svære betingelser at fotografere under :) fremløb og tilbage løb er i bryggers mens ventil og udluftning er i badeværelse
Annonce
Det første jeg ville undersøge er termostatventilen vist på første billede.
1. undersøg om stiften kan bevæges. Den skal være til at trykke ned med fladen på en tang og komme tilbage, når du slipper.
2. Skru pakdåsen (den med stiften) ud. Der kommer lidt vand ud. Motioner membranen med en stump genstand, så den går løs.
Hvis det ikke virker, så kræver det nærmere undersøgelser af systemet  Det er svært at give råd om uden at stå på stedet.

fase
Tusind tak for input.
Skal stiften kunne bevæges mens pakdåsen er monteret?
… og kan du forklare mig ‘Motioner membranen med en stump genstand, så den går løs.’?
Ja, pakdåsen skal kunne bevæges, mens den sidder i pakdåsen, og mens pakdåsen er monteret. Hvis stiften sidder fast, løsnes den ved at bevæge den frem og tilbage et par gange. Giv en dråbe olie, så den kan bevæge sig frit.
Membranen motioneres ved at stikke en stump genstand ned gennem hullet, der fremkommer, når pakdåsen er skruet ud. Det foregår ved at trykke flere gange på den membran, der er under pakdåsen. Membranen kan sætte sig fast, når ventilen har stået lukket i længere tid, f.eks sommeren over.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis