Gulvvarme i udu

Min kælder gulvvarme driller. Gulvvarmefremløb er tilsluttet den ene ende af husets radiatorrør, og der er fin varme på disse rør. Gulvvarmefremløb er kold, selv lige i tilkoblingen  på de varme radiatorrør. Det er som om det  varme vand ikke ikke ned i gulvvarme fremløbet.

Jeg har haft termostaten taget af i lang tid. Jeg har lukket luft ud flere gange. Jeg har øget trykket til 2,3 bar i hele radiatorsystemet. Jeg har haft ventil skruet af (der kommer koldt vand op), og jeg kan godt bevæg

Jeg tænker at der er noget der sidder i vejen et sted. Hvordan renser jeg nemmest kredsløbet?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
12468 4400
Har du ikke et billede af systemet. Det er svært at vide hvordan din gulvarme er sat sammen uden i det mindste et billede.

fase
Nikothomsen
Nikothomsen Trådstarter
7
Fremløb
Annonce
Annonce
Nikothomsen
Nikothomsen Trådstarter
7
Beklager de dårlige billeder, det er svære betingelser at fotografere under :) fremløb og tilbage løb er i bryggers mens ventil og udluftning er i badeværelse
S. Fabrin
S. Fabrin
12468 4400
Det første jeg ville undersøge er termostatventilen vist på første billede.
1. undersøg om stiften kan bevæges. Den skal være til at trykke ned med fladen på en tang og komme tilbage, når du slipper.
2. Skru pakdåsen (den med stiften) ud. Der kommer lidt vand ud. Motioner membranen med en stump genstand, så den går løs.
Hvis det ikke virker, så kræver det nærmere undersøgelser af systemet  Det er svært at give råd om uden at stå på stedet.

fase
Annonce
Nikothomsen
Nikothomsen Trådstarter
7
Tusind tak for input.
Skal stiften kunne bevæges mens pakdåsen er monteret?
Nikothomsen
Nikothomsen Trådstarter
7
… og kan du forklare mig ‘Motioner membranen med en stump genstand, så den går løs.’?
S. Fabrin
S. Fabrin
12468 4400
Ja, pakdåsen skal kunne bevæges, mens den sidder i pakdåsen, og mens pakdåsen er monteret. Hvis stiften sidder fast, løsnes den ved at bevæge den frem og tilbage et par gange. Giv en dråbe olie, så den kan bevæge sig frit.
Membranen motioneres ved at stikke en stump genstand ned gennem hullet, der fremkommer, når pakdåsen er skruet ud. Det foregår ved at trykke flere gange på den membran, der er under pakdåsen. Membranen kan sætte sig fast, når ventilen har stået lukket i længere tid, f.eks sommeren over.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Lyskontakt ved dør?
    Belysning (læst 186 gange)
  2. Beskærering af gammelt æbletræ
    Lav-Have (læst 267 gange)
  3. Udendørs stikkontakt til indmuring
    Lav-Hus (læst 286 gange)
  4. Elbiloplader uden abonnement
    Lav-Hus (læst 678 gange)
  5. Understøbning hvorfor ekspanderende beton?
    Lav-Hus (læst 230 gange)
  6. Lave nyt nedløbskloakrør til brønd
    Lav-Hus (læst 420 gange)
  7. Skift til LED er spild?
    Belysning (læst 394 gange)
  8. Lille malekabine
    Lav-Hobby (læst 864 gange)
  9. Elbehov til gennemstrømningsvandvarmer
    Fyr og opvarmning (læst 579 gange)
  10. Vandret rille i mur af gasbeton - hvad nu?
    Lav-Hus (læst 316 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med