PowerMax Pro

Hej Fik godt tip til at ændre /oprette hus ID på et brugt anlæg. Jeg har sat 4 PMpro anlæg incl. 1 i mit sommerhus op som nye og de har gennem efterhånden en del år fungeret upåklageligt. Har serviceret disse med batterier og en enkelt strømforsyning.
Forsøgte for få uger siden så med et brugt PMpro panel med gsm til erstatning for min egen PMplus hvor jeg kunne bruge sensorerne Den externe GSM box til PM plus fungerede ikke længere. Der var også en indvendig sirene med til den brugte PMpro
Til at begynde med forsøgte jeg egentlig at nulstille PMpro til fabriksindstillinger for at fjerne alt. Men kunne ikke udføre det.
Der står i manualen at man skal bruge master koden. Men er det korrekt at hvis man har indtastet en anden montør kode end 8888 så er masterkoden 9999 ude af billedet? Prøvede nulstilling med montørkoden (den nye) og denere med 9999.
Slettede istedet sensorer,  på de pladser jeg skulle bruge . Jeg lagde dem ind som allerede sad i huset.
Anlægget har fungeret i et par uger dog er det kun brugerkode 1 der virker.?
Har været udsat for at en udløst alarm ikke kan slettes Den melder at en kode som kortvaring vises skal indtastes. I panikken har jeg ikke fået aflæst den fem cifredekode inden den forsvinder?

Her efter tilkobling i nat virkede det normalt (vi har kun sensorer i stueplan og ikke på 1.) Imorges var der ingen reaktion ved afstilling med samme nøgleringssender om vi bruger til tilkobling. Gik nedenunder og alarmen gik igang men kunne heller ikke afstille med andre nøglerings sendere. På panelet kunne jeg heller ikke afstille med brugerkode 1. Der var igen en 5 cifret kode i display som med 120db i øret lykkedes det ikke at få læst /afstille.
Strømmen blev afbrudt og efter åbning frakobles batteriet. Den brugte "nye" indvendige sirene fortsatte alameringen Jeg åbnede denne og fra koblede dens batteri.
Ved ikke om der er andre fejl i PMpro panelet. Tror at mit sidste forsøg vil/burde være at nulstille panelet til fabriksindstillinger.  
Men det er jo bare ikke lykkedes tidligere
Gør jeg fejl ved forsøg på nulstilling ? Der kommer ingen tekst som beskrevet så jeg når ikke ind til nulstillingen.
Håber at én kan komme med en løsning
vh Peder

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis