Rep af Gulvet

Min kone og jeg har købt en dejlig lejlighed i Ålsgårde, vi magler lidt hjælp til renovering, evt. råd til gør det selv.
Lejligheden er fra 1972, alt står som original, i meget flot stand, boligen skal egentlig bare shines lidt op så den bliver indflytningsklar. 
Gulvet i gangen føles som om at den ikke hæfter sig til strøen i den ene ende... Er der mon en gulvlægger i gruppen som vil kunne hjælp os få det fikset?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det ser godt nok lidt mystisk ud. Det ser ud til at der er lavet opklodsning under strøer som er skredet til side fordi man har glemt at sætte dem fast med enten søm skruer eller lim.
Der findes justere skruer til opgaven. Det kræver at der bores huller i gulvet samt at du ved hvor strøer ligger.
Der er nok ikke andet at gøre en forsøge at tage lidt af gulvet op, og så få det lavet efter hvad i finder dernede. Fodlister skal nok hives af for at det kan tages op.
Jeg synes det læner sig op af ny gulv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
JohnLarsen skrev den 13-10-2021 23:42:40

Hvad er der på etagen nedenunder? Kan man måske komme til at se evt. arbejde nedefra?

Vi er på 1. etage og har en underbo, så det nok ikke muligt desværre.  

Jeg ville seriøst overveje at tage hele det gamle gulv op for at se hvad der af mærkværdigheder under det. Som om nogen tid gør at underboens loft revner eller ………
Et nyt gulv i en entre af normal 1972 størrelse koster ikke alverden. Så sparer i også en slibning/lakering af det gamle 🪚

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
kunne man være bekymret for at det er lige der hvor der løber vandrør? Kan der være en vandskade og strøerne er rådnet?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis